Har i helgen redigerat ihop ett litet klipp på 129:an av scener som jag filmade under sommaren och hösten och som jag lagt ut för allmän beskådan nu när bilen står i garaget för vintern.
Alltid roligt med rörliga bilder tycker jag men lite mer pyssel innan det känns OK att lägga ut det men nu är det gjort med denna bilen.
La ut ett klipp på 126:an för ett par år sedan och har haft runt 15000 som kikat på det.
Länk för de som vill kika.
http://www.youtube.com/watch?v=2GTGXPErTDA&list=UUMpAsEkC1dAQbtW1dM1FF0A
Mikael
Litet filmklipp på SL 500
Litet filmklipp på SL 500
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Litet filmklipp på SL 500
Fina sommarbilder och vacker bil.
Re: Litet filmklipp på SL 500
Frontstar wrote:Fina sommarbilder och vacker bil.
Tack för det, nu i decembermörkret längtar man till den tiden då man kan ta den på en tur med taket nere
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Litet filmklipp på SL 500
MKE560 wrote:Tack för det, nu i decembermörkret längtar man till den tiden då man kan ta den på en tur med taket nere
Det kan du väl göra även nu i december, eller?
Det är väl bara att fälla ned suffletten och köra...
Re: Litet filmklipp på SL 500
Marie wrote:MKE560 wrote:Tack för det, nu i decembermörkret längtar man till den tiden då man kan ta den på en tur med taket nere
Det kan du väl göra även nu i december, eller?
Det är väl bara att fälla ned suffletten och köra...
Man kan göra så men det är inte riktigt rätt...
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Litet filmklipp på SL 500
MKE560 wrote:Marie wrote:Det kan du väl göra även nu i december, eller?
Det är väl bara att fälla ned suffletten och köra...
Man kan göra så men det är inte riktigt rätt...
Rätt?
Inget kan väl vara mera rätt än att använda ett bruksföremål till det som det är konstruerat för?
När det gäller en bil så är den konstruerad för att man skall köra med den.
Re: Litet filmklipp på SL 500
Marie wrote:MKE560 wrote:Marie wrote:Det kan du väl göra även nu i december, eller?
Det är väl bara att fälla ned suffletten och köra...
Man kan göra så men det är inte riktigt rätt...
Rätt?
Inget kan väl vara mera rätt än att använda ett bruksföremål till det som det är konstruerat för?
När det gäller en bil så är den konstruerad för att man skall köra med den.
Kan så vara men lite av tanken med en cabriolet är att taket ska fällas när solen skiner, december, sol, Sverige, skulle inte tro det.....
Har redan en regnmätare i trädgården men när jag tröttnar rejält på bilen kanske det blir ett alternativ.
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Litet filmklipp på SL 500
just plastrutorna i kabben är känsliga för kyla. Så fälla upp eller ner kabben på en R129 med många minusgrader är en risk. Jag bevittnade en säljare på en VW-firma fällde upp kabben på en SL i -10 grader och alla rutorna delade sig fint... Annars så körde jag min SL året runt men med HT och skidräcke. Här en bild i början på april, påväg till Hemsedal.
Psycho
Psycho
In pursuit of ecxellence!!
Just nu: 300 TDT -83 - Ett stycke bilkultur
B170 NGT-09 vardagstransport
B180 NGT-10 *Såld* - skitbil!
S500Lång-00 *Såld* - Komfortkung
500E-92 *Såld* - Oslagbar!
SL 500-92 *Såld* - Leva en dröm
C230K-96 *Såld* - Helt OK
190-89 *Såld*- Insteget
Just nu: 300 TDT -83 - Ett stycke bilkultur
B170 NGT-09 vardagstransport
B180 NGT-10 *Såld* - skitbil!
S500Lång-00 *Såld* - Komfortkung
500E-92 *Såld* - Oslagbar!
SL 500-92 *Såld* - Leva en dröm
C230K-96 *Såld* - Helt OK
190-89 *Såld*- Insteget
Re: Litet filmklipp på SL 500
Fin bild!
Visst funkar det att ha en 129:a på vintern, skulle nog vara svårt att sälja en bil som endast får användas på sommaren men för min del så blir det inte samma känsla att sätta sig i SL:n i 15 minusgrader eller runt nollan med snöblanadat regn även med HT:n på.
Annars är ju dagens plåtcabbar rätt populära, funkar OK att ha året runt om man vill.
Annars ser det ståndsmässigt ut att anlända skidbacken i en SL, Porsche el. likn.
Med stigande ålder så går också bekvämligligheten före stil ibland så nu tar jag XC Volvon på vintern, dieselvärmare, rattvärme, fyrhjulsdrift, lite högre m.m passar mig bra på vintern.
Vidare så har jag inte ställt av 560 SEC:n jag har i vinter, kostar inga större summor att ha inreggad och den fick ut och rulla i helgen, visserligen var det sol och torra vägar hemma då, det var länge sedan den var ute i november-december.
Visst funkar det att ha en 129:a på vintern, skulle nog vara svårt att sälja en bil som endast får användas på sommaren men för min del så blir det inte samma känsla att sätta sig i SL:n i 15 minusgrader eller runt nollan med snöblanadat regn även med HT:n på.
Annars är ju dagens plåtcabbar rätt populära, funkar OK att ha året runt om man vill.
Annars ser det ståndsmässigt ut att anlända skidbacken i en SL, Porsche el. likn.
Med stigande ålder så går också bekvämligligheten före stil ibland så nu tar jag XC Volvon på vintern, dieselvärmare, rattvärme, fyrhjulsdrift, lite högre m.m passar mig bra på vintern.
Vidare så har jag inte ställt av 560 SEC:n jag har i vinter, kostar inga större summor att ha inreggad och den fick ut och rulla i helgen, visserligen var det sol och torra vägar hemma då, det var länge sedan den var ute i november-december.
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: Litet filmklipp på SL 500
Att åka öppet i kylan fick jag nog av när jag pendlade vintertid på en Crescent 2000, oavsett temperatur, tror ca. -33 var köldrekordet på den sadeln.
(Jepp, jag är vek, jag vet)
(Jepp, jag är vek, jag vet)
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: Litet filmklipp på SL 500
Cpt Tuttle wrote:Att åka öppet i kylan fick jag nog av när jag pendlade vintertid på en Crescent 2000, oavsett temperatur, tror ca. -33 var köldrekordet på den sadeln.
(Jepp, jag är vek, jag vet)
Skillnaden mellan en SL och en Crescent 2000 är väl bland annat att man i en SL kan brassa på full värme och därmed få en tämligen njutbar upplevelse av färden även i ett gäng minusgrader.
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: Litet filmklipp på SL 500
Helt klart, men det tappade liksom sin charm på nåt vis.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: Litet filmklipp på SL 500
Riktigt fin bil du har,min favoritmb helt klart!
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: Litet filmklipp på SL 500
pasi wrote:Riktigt fin bil du har,min favoritmb helt klart!
Tack för det Pasi, jag är själv glad för bilen men går likafullt och funderar på att byta den, typiskt vinterbeteende känns det som men jag har nog kommit fram till att behålla den ett år till.
Har inte gjort något på den sen den ställdes in för vintern men lika bra att börja nu så man får tankarna på annat
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Litet filmklipp på SL 500
MKE560 wrote:pasi wrote:Riktigt fin bil du har,min favoritmb helt klart!
Tack för det Pasi, jag är själv glad för bilen men går likafullt och funderar på att byta den, typiskt vinterbeteende känns det som men jag har nog kommit fram till att behålla den ett år till.
Har inte gjort något på den sen den ställdes in för vintern men lika bra att börja nu så man får tankarna på annat
Jag känner igen det. Börja fixa med så kommer du till bättre tankar:att behålla den
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest