pasi wrote:MKE560 wrote:Låter som en bra strategi.
Och du får ta min på en testtur när vädret medger så du får lite 129 känsla
Jag vågar inte förresten,kan åka med när du kör
Jag har tagit en enda provtur (under tvång) i farsans SL och visst kändes det nervöst, så jag fegade lite, men...så länge man kör lugnt så känns det ungefär som att köra en W124, ja inte så stor skillnad mot en 200D automat om man inte kör den hårdare än vad man kan göra med en 200D automat.
Inte så konstigt kanske med tanke på att bottenplattan är en kortad och modifierad variant av 124ans i grunden, om jag inte är felinformerad, så du behöver absolut inte vara rädd för att ta en provtur, det kommer du ju bli tvungen till förr eller senare om du är spekulant, för åtminstone jag hade aldrig köpt en sådan här bil utan att ha testat den först...
Inte en på något sätt svårkörd bil.
Jag hade nog heller inte hakat upp mig på att det måste vara en viss motor eller årsmodell utan haft som prio 1 att bilen känts "rätt" i övrigt, finns många buskar, och att den är nyvaxad och har snygga fälgar är inte automatiskt liktydligt med "fin bil"..... (Även om jag personligen hade avstått från V6 då det inte känns som en motortyp jag gärna har i en sportvagn, men det är min privata åsikt. Raksexorna känns mer OK men då pratar jag rent utifrån känslomässiga argument. Men helt klart tar jag M119 framför M103/M104 ifall allt annat är lika. Och utseendemässigt föredrar jag 96-97 då de blir trevligare på ut- och insidan medans jag har för mig, rätta mig om jag har fel, att de fula bakljusen kommer 1998.)
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85