Hej
Tänkte ge mig på och laga en par skador på stötfångarna! Vad jag har för mig skall det stå någonstans på insidan i fångarna vad det är för plast-typ! Då jag inte monterat av sakerna ännu så ville jag iaf slänga ut en spontan fråga här för att få lite extra kött på benen innan operationen!
Bilen är från -91
tack
/Håkan
Plast-typ?
Re: Plast-typ?
avgasrörsturboknekt wrote:Hej
Tänkte ge mig på och laga en par skador på stötfångarna! Vad jag har för mig skall det stå någonstans på insidan i fångarna vad det är för plast-typ! Då jag inte monterat av sakerna ännu så ville jag iaf slänga ut en spontan fråga här för att få lite extra kött på benen innan operationen!
Bilen är från -91
tack
/Håkan
Är det inte vanlig ABS som är i de flesta?
Kanske dåligt svar...
Jag har hur som helst limmat med Biltemas plastsvets, det enda lättåtkompliga jag hittat som biter sig fast på den feta ytan.
www.longway.to
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa
32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa
32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09
-
- Wannabe
- Posts: 4
- Joined: Sun 15 Feb, 2015 20:57
Re: Plast-typ?
Jo nog har jag för mig att det är abs-plast! Har lite större skada i nederkant i fram, funderar om inte hagmans stålplast med glasfiber skulle kunna fästa!! Men det kanske blir för stumt, bör nog vara lite flexibelt där.
Hur som helst, tack för svar:)
Hur som helst, tack för svar:)
Re: Plast-typ?
avgasrörsturboknekt wrote:Jo nog har jag för mig att det är abs-plast! Har lite större skada i nederkant i fram, funderar om inte hagmans stålplast med glasfiber skulle kunna fästa!! Men det kanske blir för stumt, bör nog vara lite flexibelt där.
Hur som helst, tack för svar:)
Polyester biter inte, har provat, plasten blir som en gjutform och sen ramlar polyestern av. Mao, inget med glasfiber biter i princip. Jag kör med sån plastsvets och brukar lägga en plastbit på baksidan som man värmer/formar och även den limmar.
www.longway.to
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa
32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa
32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09
-
- Wannabe
- Posts: 4
- Joined: Sun 15 Feb, 2015 20:57
Re: Plast-typ?
Lite har kommit i mellan här..så lite seg konversation från min sida, om man säger så!!
Jo, nog verkar plasten fet eller vad man ska säga, jag har lite väl mycket lacksläpp också tycker jag. Dessutom har klarlacken släppt på en större yta på kofångaren i fram, märkligt! Kanske gör det med gamla bilar:)
Hur som helst så fixar det sig i sommar hoppas jag när jag tar mig an detta, ska bli kul!
Min bil är gråsilvrig -91 , men plastplanken är tydligen i en något uns mörkare ton, så där får man tänka till!!
Jag passar på i tråden och frågar dig som har erfarenhet av cab-låsen uppe i rutan!
När jag sätter på Hard topen så blir det lite glapp längs med rutan och Topen vilket gjort att jag kört med vulktejp för att hålla tätt.
Fråga Varför går inte Hard Topen ända fram mot rutan? Någon erfarenhet av detta?
Jo, nog verkar plasten fet eller vad man ska säga, jag har lite väl mycket lacksläpp också tycker jag. Dessutom har klarlacken släppt på en större yta på kofångaren i fram, märkligt! Kanske gör det med gamla bilar:)
Hur som helst så fixar det sig i sommar hoppas jag när jag tar mig an detta, ska bli kul!
Min bil är gråsilvrig -91 , men plastplanken är tydligen i en något uns mörkare ton, så där får man tänka till!!
Jag passar på i tråden och frågar dig som har erfarenhet av cab-låsen uppe i rutan!
När jag sätter på Hard topen så blir det lite glapp längs med rutan och Topen vilket gjort att jag kört med vulktejp för att hålla tätt.
Fråga Varför går inte Hard Topen ända fram mot rutan? Någon erfarenhet av detta?
Re: Plast-typ?
avgasrörsturboknekt wrote:Lite har kommit i mellan här..så lite seg konversation från min sida, om man säger så!!
Jo, nog verkar plasten fet eller vad man ska säga, jag har lite väl mycket lacksläpp också tycker jag. Dessutom har klarlacken släppt på en större yta på kofångaren i fram, märkligt! Kanske gör det med gamla bilar:)
Hur som helst så fixar det sig i sommar hoppas jag när jag tar mig an detta, ska bli kul!
Min bil är gråsilvrig -91 , men plastplanken är tydligen i en något uns mörkare ton, så där får man tänka till!!
Jag passar på i tråden och frågar dig som har erfarenhet av cab-låsen uppe i rutan!
När jag sätter på Hard topen så blir det lite glapp längs med rutan och Topen vilket gjort att jag kört med vulktejp för att hålla tätt.
Fråga Varför går inte Hard Topen ända fram mot rutan? Någon erfarenhet av detta?
Glappet inte där med sufletten?
Issåfall låter det ju som du saknar någon list på HT.
Sålde min HT för länge sedan, kör bara på sommaren.
www.longway.to
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa
32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa
32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09
-
- Wannabe
- Posts: 4
- Joined: Sun 15 Feb, 2015 20:57
Re: Plast-typ?
Nej, med suffletten är allt i sin ordning, bara med hardtopen som problemet utspelar sig! Samtidigt som den drar ner topen där bak först, så verkar det som den även åker bakåt lite väl mycket. För det är alltid trixit att få fast den i fram.
Så vad ska man tro...ska kolla pinnarna där bak på topen så dom inte ev är sneda!
Så vad ska man tro...ska kolla pinnarna där bak på topen så dom inte ev är sneda!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests