MAF till m113

SL, modellen som tillverkades mellan 1989-2001
petgre
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 326
Joined: Thu 09 Jun, 2005 13:19
Location: Linköping

MAF till m113

Postby petgre » Sat 28 Apr, 2018 12:13

Bildelar24, eller reservdelar24, samma företag...
1282 inkl frakt
Äkta Bosch, i alla fall om man kollar koden
Ser äkta ut, men det får väl visa sig. Sist jag kollade med MB så kostade en ny över 5 tkr.

Har felkoden P0173

Det underliga är att jag bytte för ca 4000 mil sedan, har dock haft K&N filter om det nu påverkat. Satte tillbaka vanliga pappersfilter.

Å visst märker man skillnad med ny maf, går utav helvete vs innan bytet. Så har man inte problem, så är det ett billigt sätt att få fler hästar.

Tips till m113, byt alla gummipackningar mellan maf och insug, kostade några hundra, gjorde stor skillnad, preventivt byt kam- och vevaxelgivare, inte heller dyrt. Gör du inte det, och det har aldrig gjorts, ha med en petflaska med vatten, häll på vevaxelgivaren och be att du kommer hem :)
Hände oss 10 mil hemifrån, mitt ute i skogen. Hittade en flaska, vatten från naturen.
Startade. Innan vattnet var det helt kört. Bilen startade inte.

Gäller även 320 m112.
Peter
-------------------------------------------------------
SL 500 -99 17 500 mil, varav 5k mina mil, varav ca 2,5k på Autobahn/Europa
VW Tiguan - 17, tjänstebil. Helt ok, fast det är en hemsk diesel...borde förbjudas..
VW Tiguan -14 tjänstebil, nu kör jag på 0.65/mil - utbytt
V70 2.5 FT -11 tjänstebil, bytt, survolvon, drog aldrig mindre än 1,1 L/milen, utbytt
CLK 280 -06, W209 - coupé SÅLD - min bästa hittills :-) - fel, SL är bättre..
CLK 230 Kompr. -00, CAB (Såld)
BMW Z3 1.9 (såld till förmån för CLK)

Return to “R129”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests