Min SL500 har gått ca 17 500 mil, bytte de hydrauliska motorfästena. Köpt via bildelar24
Tysktillverkade, ca 1200 inkl frakt. Förra året bytte jag bakre motorfästet, det som sitter under automatlådan. Vilken skillnad, bilen känns som ny, allt bara glider. Man känner knapp motorn...
Enligt MB verkstaden i Linköping så var det ena tokslut.
Exakt pris för byte vet jag inte, men olja, filter, justering av xenon lampor (ena stelopererat) och byte av motorfästen gick på 4300. Toppenverkstad fast de tar 800 kr per timme! Plus moms.
Mycket kompetenta!
//Peter
M113 nya motorfästen
M113 nya motorfästen
Peter
-------------------------------------------------------
SL 500 -99 17 500 mil, varav 5k mina mil, varav ca 2,5k på Autobahn/Europa
VW Tiguan - 17, tjänstebil. Helt ok, fast det är en hemsk diesel...borde förbjudas..
VW Tiguan -14 tjänstebil, nu kör jag på 0.65/mil - utbytt
V70 2.5 FT -11 tjänstebil, bytt, survolvon, drog aldrig mindre än 1,1 L/milen, utbytt
CLK 280 -06, W209 - coupé SÅLD - min bästa hittills - fel, SL är bättre..
CLK 230 Kompr. -00, CAB (Såld)
BMW Z3 1.9 (såld till förmån för CLK)
-------------------------------------------------------
SL 500 -99 17 500 mil, varav 5k mina mil, varav ca 2,5k på Autobahn/Europa
VW Tiguan - 17, tjänstebil. Helt ok, fast det är en hemsk diesel...borde förbjudas..
VW Tiguan -14 tjänstebil, nu kör jag på 0.65/mil - utbytt
V70 2.5 FT -11 tjänstebil, bytt, survolvon, drog aldrig mindre än 1,1 L/milen, utbytt
CLK 280 -06, W209 - coupé SÅLD - min bästa hittills - fel, SL är bättre..
CLK 230 Kompr. -00, CAB (Såld)
BMW Z3 1.9 (såld till förmån för CLK)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 20 guests