Hej alla!
Nu börjar man bli smått sugen på att köra SLK, även om vädret verkar hålla i sig :(
Nåja, inför den kommande säsongen är det ett problem som gäckar mig:
När man trycker plattan i mattan så accelererar inte bilen riktigt fullt, utan släpper man upp gaspedalen lite grann, märker man att accelerationen ökar. Den går absolut inte dåligt eller så, men det känns inte riktigt 100%:igt. Vad kan det vara för fel? Inga felkoder visas hos verkstaden. Kan det vara LMM som börjar bli lite dålig?
/Andreas
230K tvekar vid acceleration
Re: 230K tvekar vid acceleration
Kolla denna först och främst:
viewtopic.php?f=65&t=54722&st=0&sk=t&sd=a&start=0
Tar max tio minuter, sitter i svarta plastboxen bredvid batteriet.
Sen är nästa tips LMM samt tänddelar.
viewtopic.php?f=65&t=54722&st=0&sk=t&sd=a&start=0
Tar max tio minuter, sitter i svarta plastboxen bredvid batteriet.
Sen är nästa tips LMM samt tänddelar.
I'm the operator with my pocket calculator
Re: 230K tvekar vid acceleration
kelegris wrote:
När man trycker plattan i mattan så accelererar inte bilen riktigt fullt, utan släpper man upp gaspedalen lite grann, märker man att accelerationen ökar. Den går absolut inte dåligt eller så, men det känns inte riktigt 100%:igt. Vad kan det vara för fel? Inga felkoder visas hos verkstaden. Kan det vara LMM som börjar bli lite dålig?
/Andreas
Exakt som du beskriver vid gaspådrag hade jag på min E-klass och felet var trasig LMM. Ny LMM gjorde susen, gav maxacc. direkt. Det var inte så hiskla dyrt heller ... och på sin SLK så finns inget annat än maxacc ....
Re: 230K tvekar vid acceleration
Ett tips om du behöver en ny LMM är:
http://www.maf-shop.com/index.php/cat/c ... ea93cdae33
Finns både BOSCH och pirat som du ser...
MBSCA-shopen kan också ha.
På mercedes tar de ca 4400 vill jag minnas, jag bytte för ett par månader sen.
http://www.maf-shop.com/index.php/cat/c ... ea93cdae33
Finns både BOSCH och pirat som du ser...
MBSCA-shopen kan också ha.
På mercedes tar de ca 4400 vill jag minnas, jag bytte för ett par månader sen.
I'm the operator with my pocket calculator
- Winis Mbsca
- Site Admin
- Posts: 6380
- Joined: Thu 24 Apr, 2003 20:02
- Location: Tomelilla, Skåne
- Contact:
Re: 230K tvekar vid acceleration
Hade liknande bekymmer på min C230K precis några veckor efter att jag köpt den. Den gick bra första 2 minuterna, men sen var den helt slö och misstände kändes det som.
Acclererade man försiktigt gick det bra.
Visade sig vara störningsskyddet i en av tändhattarna som brunnit. När bilen var kall och fick extra ström, så funkade den, men så fort den blev lite varm sket det sig.
Acclererade man försiktigt gick det bra.
Visade sig vara störningsskyddet i en av tändhattarna som brunnit. När bilen var kall och fick extra ström, så funkade den, men så fort den blev lite varm sket det sig.
Karma Sutra: -When fate fucks you in all sorts of creative ways...
1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)
1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)
Re: 230K tvekar vid acceleration
Hmmm, undrar just om det kan vara något liknande med min?
Jag hade som sagt ett K40 med usla lödningar och efter att jag lödde om dem så har bilen gått bra...Men störningsskyddet, kan man kolla det på något sätt? Mäta? I förebyggande syfte typ?
Jag hade som sagt ett K40 med usla lödningar och efter att jag lödde om dem så har bilen gått bra...Men störningsskyddet, kan man kolla det på något sätt? Mäta? I förebyggande syfte typ?
I'm the operator with my pocket calculator
- Winis Mbsca
- Site Admin
- Posts: 6380
- Joined: Thu 24 Apr, 2003 20:02
- Location: Tomelilla, Skåne
- Contact:
Re: 230K tvekar vid acceleration
Ohm mät tändhatten och jämför så att alla visar ungefär samma.
Karma Sutra: -When fate fucks you in all sorts of creative ways...
1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)
1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests