Billig vindavvisare

Första generationen SLK, tillverkades mellan 1996-2004.
nostalgi
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 115
Joined: Mon 01 Apr, 2013 12:51

Billig vindavvisare

Postby nostalgi » Sat 03 Aug, 2013 18:23

Innan jag lägger ut stora pengar på en Windrestrictor med etsning och belysning och extra strössel täntke jag kolla vilken effekt det ger. Letade lite på Ebay förra helgen och tröck sen på knappen på en sån här:

http://www.ebay.de/itm/Windschott-fuer- ... 1155639361

Som synes i Ebay är priset €60 för prylen och ytterligare €10 för frakten till Sverige.

Köpt och gjort. Det är en ganska enkel sak - en tunn plexiskiva som fästs i störtbågarna med kardborreremmar. När man kör i hundra knyck så vibrerar den rätt duktigt - men den gör sitt jobb: det blir mycket mindre vind i coupén.

Bilder efter installation:

Image

Image

nostalgi
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 115
Joined: Mon 01 Apr, 2013 12:51

Re: Billig vindavvisare

Postby nostalgi » Sun 06 Oct, 2013 18:06

Uppdatering: företaget bakom Windrestrictor ordnade en grupprabatt på SLKWorld.com, så jag slog till på en med logga och belysning å grejor. Monterades idag - stabilare och snyggare men det är ju samma grundfunktion. :)

jonashj
Wannabe
Wannabe
Posts: 5
Joined: Tue 20 Aug, 2013 13:07

Re: Billig vindavvisare

Postby jonashj » Tue 08 Oct, 2013 15:59

Ser bra ut!

Har sett at det även finns vindavvisare som fästs där klädkrokarna sitter; dvs utan remmar. (Ex windrestrictor)
Kan det verkligen funka / hålla? Känns som det är risk att den skakar loss i hastigheter utanför stan.
Någon som har erfarenhet av dessa?
De finns ju även i mbsca-shopen.

Ha det gott,

Jonas
Jonas
SLK 320 -00

nostalgi
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 115
Joined: Mon 01 Apr, 2013 12:51

Re: Billig vindavvisare

Postby nostalgi » Tue 08 Oct, 2013 19:50

jonashj wrote:Ser bra ut!

Har sett at det även finns vindavvisare som fästs där klädkrokarna sitter; dvs utan remmar. (Ex windrestrictor)
Kan det verkligen funka / hålla? Känns som det är risk att den skakar loss i hastigheter utanför stan.


Jag bytte ju just till en Windrestrictor men har ingen större erfarenhet än - det är ju inte direkt toplessväder. Däremot känns den mycket stabil - jag tror inte det är nån risk den skakar loss.

Den som finns på bild i tråden är nu till salu om du är intresserad. :)

jonashj
Wannabe
Wannabe
Posts: 5
Joined: Tue 20 Aug, 2013 13:07

Re: Billig vindavvisare

Postby jonashj » Tue 08 Oct, 2013 22:00

Hej, jag blev ju också sugen på en "riktig" windrestrictor. Gick det smidigt att köpa från USA? Fick du betala tull? Tog du extrapaketet för 99 usd med alla options? Andra input från köpet?
Jonas
SLK 320 -00

nostalgi
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 115
Joined: Mon 01 Apr, 2013 12:51

Re: Billig vindavvisare

Postby nostalgi » Tue 08 Oct, 2013 22:26

Jag köpte under rean på SLKWorld i september månad med gravering och enfärgad belysning. Kostade då $289 och tull/moms/avgifter gjorde att den kostade närmare 600 till att plocka ut från Posten. Den gamla tumregeln att lägga på 30% på priset i USA stämmer alltså än. :)

Firman bakom försäljningen var mycket trevliga att ha att göra med.

Smidig montering av själva vindavvisaren men att dra sladd till baklyset var lite pilligt.

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Billig vindavvisare

Postby jale » Thu 13 Feb, 2014 12:41

Fungerar det bättre, dvs mindre blåst i kupén, än med orginalnätet ?
Mvh.


Return to “R170”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest