230K som gick skit, fixtips

Första generationen SLK, tillverkades mellan 1996-2004.
User avatar
stroem
Wannabe
Wannabe
Posts: 6
Joined: Thu 12 Apr, 2007 14:13
Location: Åsensbruk

230K som gick skit, fixtips

Postby stroem » Fri 04 Apr, 2014 13:44

Efter några år med en SLK230K -98 som för all del levererat hyggliga prestanda men känts lite ovillig i gaspedal och med typ "för mager blandning" känsla när man gasar.
Det hände när jag skulle åtgärda blinkrelät (som sitter i elektronik kassetten närmast batteriet) se YouTube.
Efter att ha putsat reläkontakten och vid provblinkning startade plötsligt vindrutetorkaren! Misstänkte stickkontakterna (som jag iof inte tog loss men bänt i kabelhärvor) tryckte in alla, några gick ner vissa var fullt inne.
Startade och allt verkade funka, tog sen en provtur. Det blev som en helt annan bil, rapp i reaktionen och härlig att köra.
Mitt tips, lossa minuspol på batteriet, vicka och tryck in alla mångpolingar på elektronikkassetterna.
SLK 230 -98

Return to “R170”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest