Mina $$ går till att kylaren har skit i sig efter alla år som är omöjlig att få ur.
För när bilen färdas framåt på en landsväg i 70 skall inte fläkten jobba, den snurrar bara med..
Och har du geggamoja i kylaren så krymper kylförmågan väldigt snabbt å ingen normal fläkt kan hjälpa dig ändå, även om den går för fullt hela tiden.
De som du skulle kunna testa är att tömma kylsystemet Inkl blocket, och hissa upp bilen bak så värmepaketet inne töms till största del.
Hur mycket vätska fick du ut?
Hur mycket vätska skall de finnas totalt?
differans= möjlig täthet i kylet.
bilen går för varmt.
Re: bilen går för varmt.
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: bilen går för varmt.
får du in varmluft om du har värmen på max? ska komma bastuvarmt då, blir det varmare om du varvar upp motorn? isåfall kan du ha stopp i värmepaketet. för jag antar att du har luftat korrekt.
stopp i värmepakatet gör att det inte blir bra cirkulation i kylsystemet, prova att ta loss värmepaketets slangar i motorutrymmet (töm kylsystemet innan) och spola igenom värmepaketet (med värmevreden på max värme) det ska flöda friskt genom värmepaketet.
stopp i värmepakatet gör att det inte blir bra cirkulation i kylsystemet, prova att ta loss värmepaketets slangar i motorutrymmet (töm kylsystemet innan) och spola igenom värmepaketet (med värmevreden på max värme) det ska flöda friskt genom värmepaketet.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests