Nu har jag klantat till mig

S-Klass Generation 2, tillverkades mellan 1979-1992.
Mercafreek
Hangaround
Hangaround
Posts: 22
Joined: Wed 08 Dec, 2010 22:22
Location: Stockholm

Nu har jag klantat till mig

Postby Mercafreek » Mon 03 Jan, 2011 22:14

Skulle ladda batteriet på min 420 SEL och kopplade på laddaren.
Men upptäckte nu under kvällen att laddaren inte var längre igång.
Såg att knappen som växlar mellan 12/24V var på 24V, vilket
jag råkade missa tidigare.

Har batteriet tagit stryk eller?

Är det någon som vet vad det är för batteri som skall
sitta i min bil om jag blir tvungen att köpa nytt?

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Nu har jag klantat till mig

Postby vic viper » Mon 03 Jan, 2011 22:41

Är ju bara att mäta spänningen på batteriet och kolla efter läckage, är spänningen ok och om batteriet ser ok ut är det nog ingen fara
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

Moka
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 112
Joined: Tue 06 Apr, 2010 20:50

Re: Nu har jag klantat till mig

Postby Moka » Mon 03 Jan, 2011 23:00

Storleken på batteriet ifall du skulle behöva en.
Kolla vad du har, om det fungerat köper du en i samma storlek.
Annars, till sommar bil räcker runt 70ah.
Annars kan man använda batterier upp till 100ah om man vill.

Kolla tex. på vartas hemsida för rekommendation.
http://www.varta-automotive.se/index.php?id=260&L=21

Mercafreek
Hangaround
Hangaround
Posts: 22
Joined: Wed 08 Dec, 2010 22:22
Location: Stockholm

Re: Nu har jag klantat till mig

Postby Mercafreek » Tue 04 Jan, 2011 16:11

Nyheter!

Batteriet klarade sig.
Då slapp man köpa nytt.

Björne sl
Proffs
Proffs
Posts: 222
Joined: Fri 23 Apr, 2010 16:13
Location: Vällingby

Re: Nu har jag klantat till mig

Postby Björne sl » Fri 14 Jan, 2011 10:11

Mercafreek wrote:Nyheter!

Batteriet klarade sig.
Då slapp man köpa nytt.

Var det en ctec laddare :?:


Return to “W126”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest