Diesla och reg bes 560
Diesla och reg bes 560
Finns de nå bekymmer med att reg bes en w126a med en 6a turbo? ?
Last edited by Gurre_88 on Mon 19 Mar, 2012 20:54, edited 1 time in total.
Nuvarande:
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
Re: Diesla och reg bes 560
Menar du att konvertera till en diesel-V8?
Re: Diesla och reg bes 560
Hynboholm wrote:Menar du att konvertera till en diesel-V8?
Nej till en 300 turbo typ,, 146hk
Last edited by Gurre_88 on Mon 19 Mar, 2012 20:54, edited 1 time in total.
Nuvarande:
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
Re: Diesla och reg bes 560
Gurre_88 wrote:Finns de nå bekymmer med att reg bes en w126a med v8an? Eller är de bara hinka ner och köra dit?
Det största bekymmret här är nog att försöka förstå vad du frågar om....
- Fotografen
- Guru
- Posts: 6598
- Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
- Location: Östgöte, guskelôv!
Re: Diesla och reg bes 560
Är det inte enklare att köpa en av alla de redan dieselombytta 126:or som stånkar omkring i vårt vackra billandskap?
Må f-n ta ACEA A5/B5/C5!
Re: Diesla och reg bes 560
Fotografen wrote:Är det inte enklare att köpa en av alla de redan dieselombytta 126:or som stånkar omkring i vårt vackra billandskap?
Inte när jag har en hemma på gården som motoräcklet går som ett arsle
Nuvarande:
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
Re: Diesla och reg bes 560
Gurre_88 wrote:Hynboholm wrote:Menar du att konvertera till en diesel-V8?
Nej till en 300 turbo typ,, 146hk
Modern diesel V8 skulle ju vara hur trevligt som hellst och går säkerligen billigare än en 300
- Fotografen
- Guru
- Posts: 6598
- Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
- Location: Östgöte, guskelôv!
Re: Diesla och reg bes 560
Är det något mekaniskt fel på veåttan?
För annars är det garanterat mindre jobb att få den att gå som den ska.
För annars är det garanterat mindre jobb att få den att gå som den ska.
Må f-n ta ACEA A5/B5/C5!
Re: Diesla och reg bes 560
Fotografen wrote:Är det något mekaniskt fel på veåttan?
För annars är det garanterat mindre jobb att få den att gå som den ska.
Den går bra när den är kall. men när de börjar gå upp i temp och eller när man varva till nångång så hamnar tomgången på 1500varv och förblir där.. har sett att de är många som har/haft samma bekymmer...
Nuvarande:
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
- Fotografen
- Guru
- Posts: 6598
- Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
- Location: Östgöte, guskelôv!
Re: Diesla och reg bes 560
Fotografen wrote:k-jet? Kikat på tomgångskontakten?
Vet inte vilken av dom de är, men säkert, Jo har pröva lossa den å lite andra småsaker.
Nuvarande:
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
Re: Diesla och reg bes 560
Tomgångsrelät, samma för mig, men har listat ut vad det ska vara för transistor, så nu ska det lödas om.
Tar gärna igen 560 motorn om du skickar ur den..
Tar gärna igen 560 motorn om du skickar ur den..
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
Re: Diesla och reg bes 560
Fotografen wrote:Är det inte enklare att köpa en av alla de redan dieselombytta 126:or som stånkar omkring i vårt vackra billandskap?
Nej, nej, nej! Då blir bara signaturen ännu längre...
Re: Diesla och reg bes 560
huckstar wrote:Tomgångsrelät, samma för mig, men har listat ut vad det ska vara för transistor, så nu ska det lödas om.
Tar gärna igen 560 motorn om du skickar ur den..
Jo har som hoppats på att de är de felet. inte så svårt. Men är också sugen som F*n att lyfta ner en 606 turbo med en trimpump. så har man ju runt 300hk. Men är somsagt inte lika manligt som en v8a
Tar gärna igen 560 motorn om du skickar ur den??? Vill du ha motorn mena du?
Nuvarande:
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
W 124:
Mb E320-94
W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad
Fd:
W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*
Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88
w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93
Mb w123.
Mb 240td-
Och massa andra märken
Till salu just nu: <Mycke..
Re: Diesla och reg bes 560
Gurre_88 wrote:huckstar wrote:Tomgångsrelät, samma för mig, men har listat ut vad det ska vara för transistor, så nu ska det lödas om.
Tar gärna igen 560 motorn om du skickar ur den..
Jo har som hoppats på att de är de felet. inte så svårt. Men är också sugen som F*n att lyfta ner en 606 turbo med en trimpump. så har man ju runt 300hk. Men är somsagt inte lika manligt som en v8a
Tar gärna igen 560 motorn om du skickar ur den??? Vill du ha motorn mena du?
Ja om du har tänkt med trimmad pump så är det ju nåt annat, en här i byn har gjort så med en sel.
Om606 med mynä pump och mattsvart som är snyggt lackat,
den är manlig kan jag lova och ljudet är nog f-n nästan mer respekt än en renhårig v8a!
Om du sett han med långfenan på hydrauler och plåtrena flames? Robert det är han som har bilen,
prata med han, rena mercaguden.
Finns på garaget, här inne heter han Robert johansson länk till hans garagesida i signaturen.
Ja nog vill jag ha motorn, har ju både en w123 och en w108 som står som det går göra något kul utav.
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests