Diesla och reg bes 560

S-Klass Generation 2, tillverkades mellan 1979-1992.
Gurre_88
Expert
Expert
Posts: 574
Joined: Mon 22 Jan, 2007 17:32
Location: kalix
Contact:

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Gurre_88 » Tue 20 Mar, 2012 17:52

huckstar wrote:
Gurre_88 wrote:
huckstar wrote:Tomgångsrelät, samma för mig, men har listat ut vad det ska vara för transistor, så nu ska det lödas om.

Tar gärna igen 560 motorn om du skickar ur den..



Jo har som hoppats på att de är de felet. inte så svårt. Men är också sugen som F*n att lyfta ner en 606 turbo med en trimpump. så har man ju runt 300hk. Men är somsagt inte lika manligt som en v8a ;)


Tar gärna igen 560 motorn om du skickar ur den??? Vill du ha motorn mena du? ;)


Ja om du har tänkt med trimmad pump så är det ju nåt annat, en här i byn har gjort så med en sel.
Om606 med mynä pump och mattsvart som är snyggt lackat,
den är manlig kan jag lova och ljudet är nog f-n nästan mer respekt än en renhårig v8a! 8)

Om du sett han med långfenan på hydrauler och plåtrena flames? Robert det är han som har bilen,
prata med han, rena mercaguden.

Finns på garaget, här inne heter han Robert johansson länk till hans garagesida i signaturen.

Ja nog vill jag ha motorn, har ju både en w123 och en w108 som står som det går göra något kul utav.






Tackar så mkt, Nå jag har inte besluta hur jag ska göra än, men lyfter jag ut den så lovar jag att höra va mej..
Nuvarande:

W 124:
Mb E320-94

W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad

Fd:

W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*

Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88


w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93


Mb w123.

Mb 240td-

Och massa andra märken

Till salu just nu: <Mycke..;)

User avatar
Grisen
Expert
Expert
Posts: 566
Joined: Mon 26 Oct, 2009 23:51

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Grisen » Wed 21 Mar, 2012 00:19

Varför bygga om en så fin bil till en traktor? Fixa den och sälj den istället eller sälj den som den är till någon som uppskattar en v8 och vill fixa den.

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6869
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Marie » Wed 21 Mar, 2012 00:39

Grisen wrote:Varför bygga om en så fin bil till en traktor? Fixa den och sälj den istället eller sälj den som den är till någon som uppskattar en v8 och vill fixa den.


+1 :thumbleft: Kunde inte sagt det bättre själv!

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Dieselpower » Wed 21 Mar, 2012 07:09

Image

Det är så man helst ser ett bensinäckel... :mrgreen:

User avatar
MB_Star
Guru
Guru
Posts: 3716
Joined: Sat 01 Nov, 2003 21:32
Location: Dalarna Mora
Contact:

Re: Diesla och reg bes 560

Postby MB_Star » Wed 21 Mar, 2012 11:35

Snygg bild! :mrgreen:
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump

.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Dieselpower » Wed 21 Mar, 2012 16:12

Känns bekant va? :mrgreen:

Flicksoldat
Prospect
Prospect
Posts: 34
Joined: Tue 21 Jun, 2011 19:41
Location: Sollefteå
Contact:

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Flicksoldat » Wed 21 Mar, 2012 16:43

Bara ut med bensinarn och i med en diesel. :)

Gurre_88
Expert
Expert
Posts: 574
Joined: Mon 22 Jan, 2007 17:32
Location: kalix
Contact:

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Gurre_88 » Wed 21 Mar, 2012 17:14

Nog tycker ja om v8 mullret, men de finns nog inte en som är nöjd med mercedes k-jet. De är ju de största skit som finns. Börja den rackla så får man ju leta ihjäl sej, och ingen vill ta påsej och fixade. Allt från en liten spricka i en slang till att byta ut styrboxen. Men vi får vell se, får ja till den så blir den kvar, annars åker den ut. Men alla tips på fel är välkommna..
Nuvarande:

W 124:
Mb E320-94

W126
Mb 560-88 Sel Fullutrustad

Fd:

W 126:
R.I.P:560Sel *GFO 026*

Fd mb:w124
Mb 300Dt -92 OBS: 12800 mil (2012-05-06)
Mb E 220 -93
Mb 250d-88
Mb E 220 -93
Mb E 200 -95
Mb E320-93 Manuell
Mb 300tdt-91
Mb 250dt-93
Mb E320-93
Mb 230Te-90
Mb 250d-91
Mb 300dt-93
Mb 300tdt-92
Mb E250d -95
Mb 300tdt-92
Mb 300tdt -91
Mb 300d -88
Mb de är inte alla som äget en w124a 85a
Mb 300d -91
Mb 300e -89
Mb 300te-88
Mb 300d -88
Mb 300d -88


w 201:
Mb 2,5dieselturbo -93


Mb w123.

Mb 240td-

Och massa andra märken

Till salu just nu: <Mycke..;)

User avatar
Grisen
Expert
Expert
Posts: 566
Joined: Mon 26 Oct, 2009 23:51

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Grisen » Wed 21 Mar, 2012 18:57

Såhär vill vi helst se en surdiesel:
Image
Eller:
Image

Nu ska vi inte börja bråka. Ville bara ge igen lite. Dieselpower får tycka om diesel om han vill. Själv anser jag att dieselmotorer hör hemma i arbetsmaskiner och lastbilar. :-)

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Dieselpower » Wed 21 Mar, 2012 19:13

Grisen wrote:Nu ska vi inte börja bråka.


Ditt nick matchar ju din personlighet iaf... :mrgreen: :fist:

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6869
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Diesla och reg bes 560

Postby Marie » Wed 21 Mar, 2012 21:42

Grisen wrote:Själv anser jag att dieselmotorer hör hemma i arbetsmaskiner och lastbilar. :-)


AMEN!

User avatar
brolle87
Expert
Expert
Posts: 800
Joined: Sun 28 Jan, 2007 22:16
Location: krokom- jämtland

Re: Diesla och reg bes 560

Postby brolle87 » Tue 27 Mar, 2012 18:23

finns inget jag ångrar mer än att jag inte plockade ur 300an me kjet dyngan!
man kostar på och grejjar tills man blir tokig å pank. sen om man mot förmodan får till det, så dröjer de inte länge förns de j#$%&a igen
ojämn tomgång, trasig lambdasond, igensatt katt, svindyra givare och tänddelar mm.
rent mekaniskt är det bra motorer men att kosta på 10-15000 på ett megasquirt eller liknande är inte så lockande
jag röstar på dieselmotor pga egna erfarenheter
Nuvarande mercor:
mb e300td 1995, mb e200 kompressor 2005, mb sprinter 316cdi 4x4 2017, mb 200e sportline 1989, mb 200 1986,
Sålda mercor:
mb 300se -1987(bnl081). 300ce -1988(nbk140), mb 600se - 1993(jxt758), mb 320ce -1993(tfn196,skrotad), mb 560sec(srz412)-1989, mb 220sb(300d)-1964(bew722), mb 200e -1992(gjk727), mb sprinter 313cdi 4x4 2006(xgk352) , mb 220cdi 2011 (jgb822) , mb 300td s124, mb 300d 1983(lml257) , mb e200t 1995(aky142) ,

User avatar
huckstar
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1859
Joined: Sat 06 May, 2006 14:02
Location: Älvdalen norra Dalarna

Re: Diesla och reg bes 560

Postby huckstar » Tue 27 Mar, 2012 19:49

brolle87 wrote:finns inget jag ångrar mer än att jag inte plockade ur 300an me kjet dyngan!
man kostar på och grejjar tills man blir tokig å pank. sen om man mot förmodan får till det, så dröjer de inte länge förns de j#$%&a igen
ojämn tomgång, trasig lambdasond, igensatt katt, svindyra givare och tänddelar mm.
rent mekaniskt är det bra motorer men att kosta på 10-15000 på ett megasquirt eller liknande är inte så lockande
jag röstar på dieselmotor pga egna erfarenheter


Stor skillnad på sur bensin 6a och en v8a, nu beror ju inte dem här felen på bränslesystemet.
Bensin 6or skickar man väl ur med ren glädje och lättnad för få slippa dyngan,
men när det gäller v8 så är det mer kärlek till motorn. :-)

Tomgångsrelä, luftpump är troligast.
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03

Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz

User avatar
MB_Star
Guru
Guru
Posts: 3716
Joined: Sat 01 Nov, 2003 21:32
Location: Dalarna Mora
Contact:

Re: Diesla och reg bes 560

Postby MB_Star » Wed 28 Mar, 2012 09:40

huckstar wrote:
brolle87 wrote:finns inget jag ångrar mer än att jag inte plockade ur 300an me kjet dyngan!
man kostar på och grejjar tills man blir tokig å pank. sen om man mot förmodan får till det, så dröjer de inte länge förns de j#$%&a igen
ojämn tomgång, trasig lambdasond, igensatt katt, svindyra givare och tänddelar mm.
rent mekaniskt är det bra motorer men att kosta på 10-15000 på ett megasquirt eller liknande är inte så lockande
jag röstar på dieselmotor pga egna erfarenheter


Stor skillnad på sur bensin 6a och en v8a, nu beror ju inte dem här felen på bränslesystemet.
Bensin 6or skickar man väl ur med ren glädje och lättnad för få slippa dyngan,
men när det gäller v8 så är det mer kärlek till motorn. :-)

Tomgångsrelä, luftpump är troligast.



Personligen tar ja hellre en rak 6a varesej det är bensin eller diesel före e ruskande v8 8)
Finns egentligen inga fördelar med v8an som jag ser det ?
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump

.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"

User avatar
huckstar
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1859
Joined: Sat 06 May, 2006 14:02
Location: Älvdalen norra Dalarna

Re: Diesla och reg bes 560

Postby huckstar » Wed 28 Mar, 2012 12:23

Jojo v8 alla gånger om. 8)
Diesel 6a är fint, men bensin 6or vill då inte jag veta av nå mer, usch å fyfan.

V8 är mer prestanda och mysigare motor rakt igenom, som för den delen även drar mindre sås än vad i varje fall en 280 gör...
Och påstår nån att en 6a har likvärdig prestanda så kan dem ju skifta utväxling, testa 3,69 på en 500/560 så hade det nog f-n skjutsa på rejält.
En 280/300 med 2,24 i utväxling hade ju varit rena snigeln... om det ens hade orkat en släpvagn.

Visst kan en 6a morra på lite mysigt bara den går som den ska,
men de finns inget som går upp mot en riktig v8, bara att stå och titta nere i mantorp,
eller som nuförtiden tierps arena, sen är man frälst. :mrgreen:
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03

Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz


Return to “W126”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests