...men bättre en gång för mycket: Det skadar INTE med en koll då och då uppe i hörnen under vindrutan, speciellt vid denna tid på året, med massor av björkfrön, löv etc. Dräneringen pluggas lätt och öppnar man huven i serviceläge kan det se riktigt trist ut häromkring vid närmare koll. Massor med löv och ingrodd skit som är gottebord för Den Brune Djävulen... och en del av detta syns alltså inte direkt när huven är i vanligt öppetläge.
Vill inte tänka på hur det kan se ut om man tar bort plastpanelen som löper under vindrutan över hela bilens bredd, dvs den som bl a döljer torkarmekanismen .
Gäller såklart inte bara W126, jag vet att även W123-ägare bör göra samma koll. Sannolikt gäller det flera andra karosser också, men här kan säkert diverse gurumedlemmar fylla på .
Med risk att slå in öppna dörrar...
- Dr Bilfåne
- Seriös Hemmamekare
- Posts: 105
- Joined: Sat 27 Mar, 2010 08:01
Med risk att slå in öppna dörrar...
Hälsningar, Dr Bilfåne
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde
Re: Med risk att slå in öppna dörrar...
Än bättre är att även byta bakrutegummilisten med jämna mellanrum så att den sitter tajt och fint runt rutan och karossen så att det inte ruttnar i rutramen och regnar in i bagageluckan...... Ökänt 126 fenomen.
Kan även meddela att jag sett 126:or som via motorkablaget fått ner regnvatten i motorstyrdonet som sitter bakom kickpanelen på passagerarsidan. En rutten torpedvägg framför vindrutan var inte till nån större hjälp att hindra vatteninträngning....
W116 och R/C107 tillhör de bilmodeller som gärna kommer med muggigare torpedväggar än andra.....
Kan även meddela att jag sett 126:or som via motorkablaget fått ner regnvatten i motorstyrdonet som sitter bakom kickpanelen på passagerarsidan. En rutten torpedvägg framför vindrutan var inte till nån större hjälp att hindra vatteninträngning....
W116 och R/C107 tillhör de bilmodeller som gärna kommer med muggigare torpedväggar än andra.....
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
- Dr Bilfåne
- Seriös Hemmamekare
- Posts: 105
- Joined: Sat 27 Mar, 2010 08:01
Re: Med risk att slå in öppna dörrar...
Intressant, ruggiga bilder verkligen... . Läste f.ö. en W124 köpguide som underströk vikten av att kolla infästningen av framskärmarna innanför hörnblinkersen. Inte sällan är dessa tydligen genomruttna och det hyfsat enkla bytet av klassiskt rötna W124-skärmar kan visa sig först kräva ett trist svetsjobb.
Jag bytte hörnblinkersinsatser på min W126:a i förrgår och det var INTE kul bakom den ena. Verkar som denna koll kanske platsar i W126 köpguide också, mao. Min är inte överdrivet rostig i övrigt heller. På andra sidan var det mycket bättre - märkligt att det skiljer så .
Jag bytte hörnblinkersinsatser på min W126:a i förrgår och det var INTE kul bakom den ena. Verkar som denna koll kanske platsar i W126 köpguide också, mao. Min är inte överdrivet rostig i övrigt heller. På andra sidan var det mycket bättre - märkligt att det skiljer så .
Hälsningar, Dr Bilfåne
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests