Tyckte jag kände igen bilen så pass att jag var tvungen att rota lite i albummapparna. O skam den som ger sig. Augusti 2006 togs denna bild. Min far och hans/våran 560SEC i bakrunden.
Kul att din klarat sig så bra under alla år. Riktigt bra skick!
Dags för 560 SEC att komma igång.
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Garaget
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Hej
Det var ju kul att se en äldre bild på sin bil, men jag känner inte igen varifrån det är?
Har ni kvar er SEC?
Mikael
Det var ju kul att se en äldre bild på sin bil, men jag känner inte igen varifrån det är?
Har ni kvar er SEC?
Mikael
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Den är ruskigt fin din bil, kollade in den på halmstad träffen, den finaste SEC:n jag stött på hittils!
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
pasi wrote:Den är ruskigt fin din bil, kollade in den på halmstad träffen, den finaste SEC:n jag stött på hittils!
Hej och tack Pasi för det.
Ska försöka hålla den i skick så gott det går så den kan vara med länge till.
Miakel
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Riktigt fin bil!
Vad heter fälgarna och vad har de för dimensioner?
/Rob
Vad heter fälgarna och vad har de för dimensioner?
/Rob
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
robber wrote:Riktigt fin bil!
Vad heter fälgarna och vad har de för dimensioner?
/Rob
Hej
Tack för det , fälgarna heter Adamas en 3 delad splitfälg, fabrikat är japanska Superstar. Länk till hemsida http://www.wedswheelsna.com/super-star/leon-hardiritt/
Jag har haft fälgarna i många år och just denna modell tror jag inte finns kvar idag.
Dimensioner är 9x17 fram och 10x17 bak.
Mikael
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
MKE560 wrote:Hej
Det var ju kul att se en äldre bild på sin bil, men jag känner inte igen varifrån det är?
Har ni kvar er SEC?
Mikael
Kommer inte ihåg exakt vad stället heter, men ner mot Kristianstad/Åhus var det i alla fall.
Japp, den finns allt kvar. Gått max 2000mil de senaste 10åren och stått still nu de sista två åren i garage.
Garaget
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Jo då kan det nog vara ifrån MB träffen i Åhus, det var väl 2006, trevlig träff men skitkass väder, regn an masse om man så säger, men ålagillet var trevligt
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Väcker liv i denna gamla tråd, ingen uppdatering från mig sedan 2014
Har visserligen inte hänt så mycket med bilen sedan dess heller, den har rullat mycket sparsamt de senaste somrarna.
Nu står den med underhållsladdningen på, har en del mindre åtgärder i planerna, bilen ska ut till sommaren igen så det är väl bara att ta tag i det.
Har visserligen inte hänt så mycket med bilen sedan dess heller, den har rullat mycket sparsamt de senaste somrarna.
Nu står den med underhållsladdningen på, har en del mindre åtgärder i planerna, bilen ska ut till sommaren igen så det är väl bara att ta tag i det.
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Läste Mercedes Enthusiast igår, där var ett reportage om en fransk 560 SEC -88.
En 10 000 mila bil som blivit genomgången och omlackad eftersom den tjänstgjort i Paris där småskador tillhör vanligheterna.
Den hade nyligen blivit såld av en handlare i England för runt 25000 pund, ung. 270´SEK.
Det har väl synts i korten en tid att de gamla SEC:arna börjar stiga så smått i värde.
Kul, det gör det värt att lägga lite mer pengar på dom och inte bara riskera att kasta pengarna i ett svart hål
Ska fixa till mina "Gullideckel" fälgar i vinter så de blir tip-top, kan vara bra att de är i gott skick om man skulle få för sig att köra med originallook någongång framöver
En 10 000 mila bil som blivit genomgången och omlackad eftersom den tjänstgjort i Paris där småskador tillhör vanligheterna.
Den hade nyligen blivit såld av en handlare i England för runt 25000 pund, ung. 270´SEK.
Det har väl synts i korten en tid att de gamla SEC:arna börjar stiga så smått i värde.
Kul, det gör det värt att lägga lite mer pengar på dom och inte bara riskera att kasta pengarna i ett svart hål
Ska fixa till mina "Gullideckel" fälgar i vinter så de blir tip-top, kan vara bra att de är i gott skick om man skulle få för sig att köra med originallook någongång framöver
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Har letat i halva Europa efter dessa fälgar till min bil, inte lätt att varken hitta i toppskick eller hitta risiga billigt för att kunna renovera. Så helrätt att ta hand om dina :)
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
johnjohn wrote:Har letat i halva Europa efter dessa fälgar till min bil, inte lätt att varken hitta i toppskick eller hitta risiga billigt för att kunna renovera. Så helrätt att ta hand om dina :)
Trist att det är så svårt att hitta sådana fälgar men 126 bilarna börjar bli gamla idag och att fixa till eller renovera ett exemplar innebär nog en del detektivarbete och djup plånbok.
Hittade dessa med de är dyra och får kanske hämtas på plats.
http://www.ebay.de/itm/TOP-orig-Fuchs-M ... 2342294576
http://www.mbfelgen.de/Felgen/MB-Alufel ... eckel.html
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Tack, har koll på alla som kommer ut. Att ge 2-4000kr för fälgar som måste renoveras blir lätt 10000kr när dom är klara med frakter och lagning av fälgkanter. Det blev 4st renoverade i toppskick för 9000kr inkl frakt och centrumkåpor. Hoppas få hem dem i nästa vecka. Får trösta mig och motivera det med att få tillbaka samma pengar för de 17" och 16" som jag fick till bilen.
Kan du inte lägga upp lite mer bilder på din? Är din också 100% rostfri?
Kan du inte lägga upp lite mer bilder på din? Är din också 100% rostfri?
MKE560 wrote:johnjohn wrote:Har letat i halva Europa efter dessa fälgar till min bil, inte lätt att varken hitta i toppskick eller hitta risiga billigt för att kunna renovera. Så helrätt att ta hand om dina :)
Trist att det är så svårt att hitta sådana fälgar men 126 bilarna börjar bli gamla idag och att fixa till eller renovera ett exemplar innebär nog en del detektivarbete och djup plånbok.
Hittade dessa med de är dyra och får kanske hämtas på plats.
http://www.ebay.de/itm/TOP-orig-Fuchs-M ... 2342294576
http://www.mbfelgen.de/Felgen/MB-Alufel ... eckel.html
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Då har det löst sig med fälgar även om det kostade en slant, kul
Som sagt prylar till dessa bilar är inte billiga precis.
Min är i mycket gott skick men 100% rostfri kan jag inte säga.
Det finns lite vid den berömda bakrutelisten, inte mycket men tillräckligt för att behöva åtgärda, något jag skjutit på länge nog.
Hade med en del bilder i denna tråd innan forumet ändrade bildhanteringen och alla försvann men jag kan lägga upp några av dem igen.
Som sagt prylar till dessa bilar är inte billiga precis.
Kan du inte lägga upp lite mer bilder på din? Är din också 100% rostfri?
Min är i mycket gott skick men 100% rostfri kan jag inte säga.
Det finns lite vid den berömda bakrutelisten, inte mycket men tillräckligt för att behöva åtgärda, något jag skjutit på länge nog.
Hade med en del bilder i denna tråd innan forumet ändrade bildhanteringen och alla försvann men jag kan lägga upp några av dem igen.
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Stilig bil! Samma inredning som min. Har du kvar originaldelar för framtiden, tänker på ratt, blinkers och baklyktorna?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests