Dags för 560 SEC att komma igång.
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Ja en jäkligt stilig bil!!
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
johnjohn wrote:Stilig bil! Samma inredning som min. Har du kvar originaldelar för framtiden, tänker på ratt, blinkers och baklyktorna?
Tack för det, jo allt finns kvar och kan snabbt sättas tillbaka.
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
AMG108 wrote:Ja en jäkligt stilig bil!!
Tack för det
Gjorde för några år sedan några små filmklipp på SEC:en och la upp på Youtube.
Har länkat till klippen tidigare men gör det igen om intresse finns.
https://www.youtube.com/watch?v=YY5KHz4JU8M
https://www.youtube.com/watch?v=2lDNSYSjfBA
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Har redan kollat :)
- kentapenta
- Hedersmedlem
- Posts: 1565
- Joined: Thu 29 Dec, 2005 20:22
- Location: tingsryd
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
190D Binz-65, 190D Safari-65, 280S-71, 450SE-74, 500SEC-87,
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
kentapenta wrote:Du frågade mej för ungefär tre år sedan om jag har min kvar.
Hög tid att svara, jodå
Ja där ser man, att du kom ihåg den frågan idag, inte dåligt
Ser ut att vara en vagn i bra skick och det är alltid positivt, kör du med den eller står den bara och stiger i värde?
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
- kentapenta
- Hedersmedlem
- Posts: 1565
- Joined: Thu 29 Dec, 2005 20:22
- Location: tingsryd
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Det var väl mer så att jag kollade igenom din tråd och upptäckte att jag inte svarat dej.
Den har stått en hel del, men i somras hade jag den reggad och vi tog en tur upp till Vaxholm.
Det är en -87a så nu när den är skattebefriad skall den vara påställd lite mer.
Då kan det väl iallafall bli 70-80 mil över sommaren, däremot kör jag med Safarin nästan dagligen.
Dessutom så mår bilarna bra av att användas.
Den har stått en hel del, men i somras hade jag den reggad och vi tog en tur upp till Vaxholm.
Det är en -87a så nu när den är skattebefriad skall den vara påställd lite mer.
Då kan det väl iallafall bli 70-80 mil över sommaren, däremot kör jag med Safarin nästan dagligen.
Dessutom så mår bilarna bra av att användas.
190D Binz-65, 190D Safari-65, 280S-71, 450SE-74, 500SEC-87,
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Vet ni som har haft dessa bilar de exakta måtten för hur emblemet på bakluckan skall sitta? Min saknar emblem men när jag kollar bilder så ser jag stor variation. På mobile.de sitter de flesta lägre än på denna fina vita bil men jag har sett fler som har emblemet sittande lite högre som på denna. Har nu köpt ett nytt emblem och tänkte montera detta men vill att det sitter helt rätt. Tips?
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
johnjohn wrote:Vet ni som har haft dessa bilar de exakta måtten för hur emblemet på bakluckan skall sitta? Min saknar emblem men när jag kollar bilder så ser jag stor variation. På mobile.de sitter de flesta lägre än på denna fina vita bil men jag har sett fler som har emblemet sittande lite högre som på denna. Har nu köpt ett nytt emblem och tänkte montera detta men vill att det sitter helt rätt. Tips?
Hittade detta kring montering på SEC
Man ser alltför ofta som jag tycker felmonterade emblem, de sitter för lågt, nära kromlisten, så ska det inte vara.
http://www.w126-wiki.de/index.php?title ... %C3%BCsten
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
kentapenta wrote:Den har stått en hel del, men i somras hade jag den reggad och vi tog en tur upp till Vaxholm.
Det är en -87a så nu när den är skattebefriad skall den vara påställd lite mer.
Då kan det väl iallafall bli 70-80 mil över sommaren, däremot kör jag med Safarin nästan dagligen.
Dessutom så mår bilarna bra av att användas.
Du har ju några vagnar att välja på så att SEC:en inte rullar så mycket är förståeligt, men bra att den rullar några mil per år som du säger.
Min har inte rullat mycket mer än din, kanske runt 100-150 mil per år de senaste åren den varit ute och det är långt ifrån alla utav de senaste somrarna.
129:an har blivit sommarbilen som används numera.
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Fantastiskt bra, tack! Jag var tämligen säker på att det skulle sitta lägre så då måste därmed majoriteten av bilarna ha emblem som sitter fel.
Skönt att jag inte var snabbare att montera :)
Skönt att jag inte var snabbare att montera :)
MKE560 wrote:johnjohn wrote:Vet ni som har haft dessa bilar de exakta måtten för hur emblemet på bakluckan skall sitta? Min saknar emblem men när jag kollar bilder så ser jag stor variation. På mobile.de sitter de flesta lägre än på denna fina vita bil men jag har sett fler som har emblemet sittande lite högre som på denna. Har nu köpt ett nytt emblem och tänkte montera detta men vill att det sitter helt rätt. Tips?
Hittade detta kring montering på SEC
Man ser alltför ofta som jag tycker felmonterade emblem, de sitter för lågt, nära kromlisten, så ska det inte vara.
http://www.w126-wiki.de/index.php?title ... %C3%BCsten
- kentapenta
- Hedersmedlem
- Posts: 1565
- Joined: Thu 29 Dec, 2005 20:22
- Location: tingsryd
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Då har jag satt mitt emblem hyfsat bra
190D Binz-65, 190D Safari-65, 280S-71, 450SE-74, 500SEC-87,
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Ska lämna iväg fälgarna till 560:n på renovering idag och ska försöka lägga lite tid på bilen nu när 129:an är färdig för sommaren.
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Var och hämtade de rekondade fälgarna till 126:an, blev hur fina som helst.
Fick samtidigt en liten föreläsning om att detta är Fuchs fälgar och det speciella med dem, tillverkningsprocessen, styrkan och vikten framförallt.
Det var något nytt att lära sig, kul att veta. Visste inte att Fuchs tillverkat fälgar åt Mercedes.
De kommer att passa bra på bilen när den ska ut igen någon gång framöver.
Stämpel på baksidan av fälgen
Fick samtidigt en liten föreläsning om att detta är Fuchs fälgar och det speciella med dem, tillverkningsprocessen, styrkan och vikten framförallt.
Det var något nytt att lära sig, kul att veta. Visste inte att Fuchs tillverkat fälgar åt Mercedes.
De kommer att passa bra på bilen när den ska ut igen någon gång framöver.
Stämpel på baksidan av fälgen
Att ta hand om:
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
C126 560 SEC -90
R129 SL 500 -99
Volvo XC70 -16
Re: Dags för 560 SEC att komma igång.
Rekondade eller renoverade? Vad är gjort med dom? Vad är speciellt med fuchs fälgar?
Fina blev dom! :)
Fina blev dom! :)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests