Hur nollar man systemet

S-klass generation 3, tillverkades mellan 1991-1999.
Pelle08
Medlem
Medlem
Posts: 72
Joined: Sat 11 Oct, 2008 17:12

Hur nollar man systemet

Postby Pelle08 » Wed 25 Feb, 2009 13:08

Hej alla
Jag byta ut braklamp switch , ASR problemet kvarstår... körde en digiTest hos mercedes, hade fel på en Sensor vid gaspedalen, bytade ut den idag... körde ca 15km utan att bilen gick i limpmode, men lamporna var fortfarande lysta ASR / ABS

kan man stänga av lamporna "ASR / ABS" ???

vad kan man mer göra??? tacksam för svar

Hanis
Prospect
Prospect
Posts: 32
Joined: Fri 22 Dec, 2006 11:13
Location: Oskarshamn
Contact:

Re: Hur nollar man systemet

Postby Hanis » Wed 25 Feb, 2009 22:35

Någonstans långt bak i märgen så är det något som säger mig att man delvis ska ge fulla rattutslag till både vänster och höger. Har en god vän som råkat ut för liknande problem för länge sedan. Kan vara värt att testa.
MB 200TE -96
Lancia Abarth -85

Pelle08
Medlem
Medlem
Posts: 72
Joined: Sat 11 Oct, 2008 17:12

Re: Hur nollar man systemet

Postby Pelle08 » Wed 25 Feb, 2009 23:15

Hanis wrote:Någonstans långt bak i märgen så är det något som säger mig att man delvis ska ge fulla rattutslag till både vänster och höger. Har en god vän som råkat ut för liknande problem för länge sedan. Kan vara värt att testa.

Skal bilen var igång

User avatar
300E
Proffs
Proffs
Posts: 263
Joined: Mon 26 Jan, 2009 18:10
Location: Luleå

Re: Hur nollar man systemet

Postby 300E » Wed 25 Feb, 2009 23:37

Pelle08 wrote:
Hanis wrote:Någonstans långt bak i märgen så är det något som säger mig att man delvis ska ge fulla rattutslag till både vänster och höger. Har en god vän som råkat ut för liknande problem för länge sedan. Kan vara värt att testa.

Skal bilen var igång


det skulle jag gissa på , blir så svårt å ratta annars ju :)
Image
W202 C180 1999
w140,s350td. 1994
w140,320S.1992.
w124,300E.1988.
w201.1984
w123,200TD.
w123,200.

Pelle08
Medlem
Medlem
Posts: 72
Joined: Sat 11 Oct, 2008 17:12

Re: Hur nollar man systemet

Postby Pelle08 » Wed 25 Feb, 2009 23:42

300E wrote:
Pelle08 wrote:
Hanis wrote:Någonstans långt bak i märgen så är det något som säger mig att man delvis ska ge fulla rattutslag till både vänster och höger. Har en god vän som råkat ut för liknande problem för länge sedan. Kan vara värt att testa.

Skal bilen var igång


det skulle jag gissa på , blir så svårt å ratta annars ju :)

Du vet inte var räläna ligger i min bil

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: Hur nollar man systemet

Postby N! » Thu 26 Feb, 2009 00:03

300E wrote:
Pelle08 wrote:
Hanis wrote:Någonstans långt bak i märgen så är det något som säger mig att man delvis ska ge fulla rattutslag till både vänster och höger. Har en god vän som råkat ut för liknande problem för länge sedan. Kan vara värt att testa.

Skal bilen var igång


det skulle jag gissa på , blir så svårt å ratta annars ju :)

Jo, syncroniseringen av ändlägena går till som så:
Sätt på bilen, vrid fullt vänster, vrid fullt höger, stäng av.
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

User avatar
Pärlan
Guru
Guru
Posts: 3695
Joined: Sun 01 Oct, 2006 13:11
Location: Luleå
Contact:

Re: Hur nollar man systemet

Postby Pärlan » Mon 02 Mar, 2009 18:04

Värt att prova men jag tror att en sådan rattning bara synkroniserar styrsensorn som är kopplad till ADS:en och ev. ABS och antisladd.

Du kan ju även prova lossa plusspolen till batteriet någon minut för att "nolla" systemet.
Mercedes Benz S600 C140 1994 kupé V12 Såld.
Mercedes Benz E200 W211 2004 Kombi

Garaget : http://www.garaget.org/?car=34361


Return to “W140”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests