tirak2 wrote:2 man och 1 minut.
En kör på starten, den andra lossar oljepåfyllningslocket och kollar om kammen snurrar.
edit: ursäkta såg att ni redan skrivit detta
Snurrar den inte så har i princip alla ventiler krökt sig. Kanske kan 5 av 48 användas.
Pärlan har visat en stor del av jobbet.
Har man tur så är det inget förutom kedjebanorna som pajjat.
Lite märken i kolvarna men det spelar ingen roll för funktionen.
Det bästa med att fixa den är ju att man vet vad man har.
Att plöja ner mer pengar i en annan motor som man inte vet något om är kanske inte ett säkert kort.
Skrotarna försöker ta löjligt mycket för de motorerna.
Men det finns ju annat i livet än att ägna veckovis med en motor så jag vet inte vad som är rätt.
Är precis så han gjort att öppna oljepåfyllningslocket.
Att ventilerna slagit i är väl inte helt säkert?
På far mins 230 kompressor gick kammen rakt av. De enda som vart var att kammen gick, inget annat.