Postby Osse » Fri 11 Jan, 2013 09:43
Hej, tänkte först bara instämma att jag har samma besvikelse vad gäller Mercedes originalverkstäders beskaffenhet att laga fel på sina egna bilar. Ger inte för mycket för deras kompetens hittills. Men så kom jag att tänka påsatt min w124 300 E24 beter sig likadant som din bil. Exakt likadant. Första gången det hände var på jobbet. Hade gått som vanligt i ett års tid sen kände jag av en misstämning någon enstaka gång. När jag denna dagbok till jobbet och stannade och stod på tomgång så dog den rätt och slätt. Kollade stift och såg att de var snustorra trots upprepade försök, pumpen gick så jag tänkte att nu får det bli hobbymek eftersom jag hade bråttom och det är ingen pärla bilen så jag tog trucken och hissade upp den. Fram med ha,maten och "sopade" till filter och bensinpump några ggr. Tänkte att det fastnat något. Ner med bilen, startade direkt.
Kom hem men problemen fortsatte. Gjorde rent fördelarlocket som är sjukt slitet. Då gick den i två veckor. Så troligtvis är det fördelarlocket i mitt fall, sen kom besiktning med nedslag på bromsrör och livet emellan så nu står den över vintern medan jag rastar min S 400 -92 istället. Hmm. Det blev en hel roman.
Med vänlig hälsning, Oskar.