Någon märkbar skillnad???
Någon märkbar skillnad???
Är det någon märkbar skillnad i körupplevelsen mellan en 300SE -92 och en 400se -92?Vilken bil är "mest bil"?
Re: Någon märkbar skillnad???
Den ena (gissa vilken) har aningen mer hästkrafter och vrid.
V6:a vs V8:a helt enkelt.
V6:a vs V8:a helt enkelt.
Re: Någon märkbar skillnad???
Bateman wrote:Den ena (gissa vilken) har aningen mer hästkrafter och vrid.
V6:a vs V8:a helt enkelt.
Stopp och belägg!
Rak 6:a vs V8:a måste du väl mena????
Re: Någon märkbar skillnad???
Hej!
V6, hmmmmm... Det är väl rak sexa i de modellerna vad jag vet. Rätta mig om jag har fel!
V6, hmmmmm... Det är väl rak sexa i de modellerna vad jag vet. Rätta mig om jag har fel!
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!
Re: Någon märkbar skillnad???
Helt rätt, rak 6:a!
Jag tänkte lite fel där.
Jag tänkte lite fel där.
Re: Någon märkbar skillnad???
fespar wrote:Är det någon märkbar skillnad i körupplevelsen mellan en 300SE -92 och en 400se -92?Vilken bil är "mest bil"?
Det är ingen liten bil, det är faktiskt en väldigt stor bil
En 6a gissar jag får jobba livet ur sig, och då menar jag inte inspirerad körning utan bara vanlig trafikrytm.
400an har ett vrid som du aldrig kommer upp i med 6an, och kollar man sen på hästarna så skiljer det 100 st.
Vridet i 6an törs jag inte svara på men i en 400a så ligger det på 400nm.
Om du tänker på soppa så skulle jag gissa att 8an går billigare.
Dels så behöver den inte jobba skiten ur sig för att det ska hända någonting och sen så om det är en M103 så har den KE-jet insprut, halvmekaniskt med mycket som kan gå fel, och om det är någon som vart där och pillat som inte har haft rätt apparat att ställa mot så kan det vara helt åt helvete.
400an har det modernare bosch LH som är hel elektriskt med luftmassemätare och annat.
Största nackdelarna med 400an är kabelproblemen, luftmasse mätaren och Eta´n.
Nummer 1 och 3 är relaterat till dåliga kablar som efter ett tag spricker i isoleringen.
Luftmassemätaren är bara allmänt känslig och dyr, beroende på vart man köper den.
Dock är den lätt att byta.
Re: Någon märkbar skillnad???
Vilka bra svar på frågan du fått. klart 400:an är rappare och ger mer körglädje än 300:an. Skulle tro att bränsleförbrukningen är nästan lika eller skillnaden försummbar.
Mercedes Benz S600 C140 1994 kupé V12 Såld.
Mercedes Benz E200 W211 2004 Kombi
Garaget : http://www.garaget.org/?car=34361
Mercedes Benz E200 W211 2004 Kombi
Garaget : http://www.garaget.org/?car=34361
Re: Någon märkbar skillnad???
snowman wrote:400an har ett vrid som du aldrig kommer upp i med 6an, och kollar man sen på hästarna så skiljer det 100 st.
Vridet i 6an törs jag inte svara på men i en 400a så ligger det på 400nm.
Om du tänker på soppa så skulle jag gissa att 8an går billigare.
Dels så behöver den inte jobba skiten ur sig för att det ska hända någonting och sen så om det är en M103 så har den KE-jet insprut, halvmekaniskt med mycket som kan gå fel, och om det är någon som vart där och pillat som inte har haft rätt apparat att ställa mot så kan det vara helt åt helvete.
Vad jag vet har INGA serieproducerade W140 nån KE-skitronic.... Inte ens 300SE (trots siffrorna har den en 3,2 l 24-ventilad rak 6:a, och 400SE är en 4,2 l 32-ventilad V8.
fast inte skiljer det 100 kusar, utan 55.
400SE 286 pållar 410 Nm.
300SE 231 pållar 310 Nm.
Re: Någon märkbar skillnad???
Okej! där ser man!
Iom att det stod 300a så utgick jag från att det gällde 3 l maskinen M103.
Men är det 3,2 M104 så kommer ju saken i ett annat ljus!
Iom att det stod 300a så utgick jag från att det gällde 3 l maskinen M103.
Men är det 3,2 M104 så kommer ju saken i ett annat ljus!
Re: Någon märkbar skillnad???
Jag tackar för inkommna svar!Slutligen,anses 400an tystare med sina dubbla rutor?För det har väl inte 300an.Mina frågor kommer av att den ena bilen är 30 mil härifrån och den andra 45mil bort.Tackar för visat överseende med min okunskap.
Re: Någon märkbar skillnad???
köp 400an,,hade min i 8år gick som en dröm
Re: Någon märkbar skillnad???
Nu har jag bestämt mej.Det blir 400an.Återkommer med kommentar efter köp och testkörning.Tack alla!
Re: Någon märkbar skillnad???
Marie wrote:snowman wrote:400an har ett vrid som du aldrig kommer upp i med 6an, och kollar man sen på hästarna så skiljer det 100 st.
Vridet i 6an törs jag inte svara på men i en 400a så ligger det på 400nm.
Om du tänker på soppa så skulle jag gissa att 8an går billigare.
Dels så behöver den inte jobba skiten ur sig för att det ska hända någonting och sen så om det är en M103 så har den KE-jet insprut, halvmekaniskt med mycket som kan gå fel, och om det är någon som vart där och pillat som inte har haft rätt apparat att ställa mot så kan det vara helt åt helvete.
Vad jag vet har INGA serieproducerade W140 nån KE-skitronic.... Inte ens 300SE (trots siffrorna har den en 3,2 l 24-ventilad rak 6:a, och 400SE är en 4,2 l 32-ventilad V8.
fast inte skiljer det 100 kusar, utan 55.
400SE 286 pållar 410 Nm.
300SE 231 pållar 310 Nm.
Alltid påläst som vanligt
Re: Någon märkbar skillnad???
100 Nm skillnad i vrid lär nog märkas, så jag tror att V8:an är det klokare valet.....
MEN när det gäller den här typen av bilar så är A och O att allt "lull-lull" fungerar. Soft-close, centrallåspump, fönsterhissar, klimator.... Kostnaderna för att få ordning på ett "buskigt" exemplar kan bli nästan astronomiska...
MEN när det gäller den här typen av bilar så är A och O att allt "lull-lull" fungerar. Soft-close, centrallåspump, fönsterhissar, klimator.... Kostnaderna för att få ordning på ett "buskigt" exemplar kan bli nästan astronomiska...
Re: Någon märkbar skillnad???
Marie wrote:100 Nm skillnad i vrid lär nog märkas, så jag tror att V8:an är det klokare valet.....
MEN när det gäller den här typen av bilar så är A och O att allt "lull-lull" fungerar. Soft-close, centrallåspump, fönsterhissar, klimator.... Kostnaderna för att få ordning på ett "buskigt" exemplar kan bli nästan astronomiska...
Helt rätt..helst en full utr-bil o att allt fungerar......annars kan det bli dyyyyyyrt som
marie säger
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 29 guests