Tjena.
En polare har en S500SE w140 -93 vars både kupéfläkt har dött samt elfläktarna framför kylaren.
Allting har funkat tills förra veckan. Om de dog samtidigt vet han inte. Bilen vill ju numera gå upp ordentligt i temp efter ett varv på stan.
Finns det någon huvudsäkring till detta?
Han har kollat alla säkringar i säkringsboxen under huven längst mot torpedväggen på höger sida (sett frammifrån) samt säkringarna vid batteriet.
En verkstad tipsade om att det tydligen skulle kunna vara ett relä som gett upp, och dessa ska finnas vid höger framdäck under huven, men något sådan hittar vi inte.
Har ej testat köra elfläktarna med direktström. Läste här tidigare att folk haft problem med motståndet till kupéfläkten efter tex. vinterförvaring och liknande, men detta hände vi dagligt brukande. Såg att dessa motstånd är väldigt dyra...
Några ideér eller tipps? Samt finns det fler säkringar än på dessa 2 ställen jag nämnt?
Elfläkt till kylare samt kupéfläkt = stendöd
Re: Elfläkt till kylare samt kupéfläkt = stendöd
Uppdat:
Hitta på benzworld att man kan pröva rycka ut kontakten till tempgivaren till kylvätskan.
Ska tydlugen sitta mitt på motorn längst fram under ett svart plastlock.
När man rycker ut denna ska fläktarna gå på max hastighet och gör dom det är denna givaren trasig och skall bytas.
Nån som prövat / vet exakt vilken kontakt det är??
Hitta på benzworld att man kan pröva rycka ut kontakten till tempgivaren till kylvätskan.
Ska tydlugen sitta mitt på motorn längst fram under ett svart plastlock.
När man rycker ut denna ska fläktarna gå på max hastighet och gör dom det är denna givaren trasig och skall bytas.
Nån som prövat / vet exakt vilken kontakt det är??
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 20 guests