Tack för synpunkten och rådet, Amgen!
Nu till nästa lilla åtgärd. Sedan före jag köpte bilen har fönsterhisströmställarnas plastinfästning på baksidan av mittkonsolens valnötsrotträ varit sönderbruten, och likadant var det på den träplatta som medföljde då jag köpte färddatorn begagnad. Det har lösts provisoriskt med skruvar från baksidan, men känns inte tillförlitligt. Jag har köpt ny plastbaksida, men att limma dit den på träplattor som böjt sig och har sprickor har inte känts riktigt kul. För några månader sedan hittade jag fabriksnya valnötsrotträplattor med den sällsynta hålkonfigurationen att det fanns hål för färddatorns knappsats. Den övre panelen i den satsen hade dock ett strömställarhål för mycket. Vad göra?
Det skulle ju naturligtvis kunna användas till en strömställare för pressluftshornet jag monterade för några år sedan! Kruxet var bara att det i EPC under W140 inte finns någon strömställare med symbol för signalhorn. För några veckor sedan då jag var hos Kurt fick vi nåden att söka igenom hans lådor med diverse blandade strömställare. Efter att ha sökt igenom flera hundra strömställare hittade jag en strömställarlist från en 124 ambulans, och där fanns något lämpligt - knappen för sirenen - och den såg ut att kunna passa, och det gjorde den faktiskt! Alltså kan man använda tillbehörsknappar för 124 i 140 och det utökar urvalet ordentligt!
Så här blev det med ny valnötsrotträpanel och strömställare för pressluftshornet:
Tyvärr fotograferade vi innan träpanelen rengjorts och putsats ordentligt. Det som ser ut som repor är bara smuts. Givetvis är symbolen belyst då instrumentbelysningen är tänd och harmonierar alltså även då med övriga strömställare.
MB 400SE -92
BMW K100RS -85
Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)