Finns det något sätt att blinka ut felkoder som man kan göra på tex opel omega eller är det bara att betala dyrt för felsökning?
Min motorlampa tändes i fredags. Den går nästan som vanligt men drar 1 dl mer per mil
Hade bilen inne för ett halvår sedan och bytte främre lambdan och tycker det är likadant som då.
Bilen är en importerad 230 K och har den runda kontakten.
blinka ut felkoder
blinka ut felkoder
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Re: blinka ut felkoder
Går inte att blinka ut felkoder!
Min verkstad tog 400kr (automobilcenter åkersberga) för att läsa ut felkoder, ring runt och fråga. Annars finns det säkert nån i faggorna som har star...
Min verkstad tog 400kr (automobilcenter åkersberga) för att läsa ut felkoder, ring runt och fråga. Annars finns det säkert nån i faggorna som har star...
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: blinka ut felkoder
Ok bara att bita i sura äpplet då.
Har för mig att de tog 800:- här på merca och då ingick det inte i arbetet.
Har för mig att de tog 800:- här på merca och då ingick det inte i arbetet.
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Re: blinka ut felkoder
Misstänker att det är LMM eller lambdasonden som orsakar felet.
Om jag byte dessa slocknar lampan automatiskt efter byte eller måste jag nollställa på något annat sätt
Om jag byte dessa slocknar lampan automatiskt efter byte eller måste jag nollställa på något annat sätt
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Re: blinka ut felkoder
Slocknar själv efter ett visst antal starter.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: blinka ut felkoder
Var inne på Meca-verkstaden och gjorde felsökning.
kostade 500:-
Temporärt fel på främre lambdasonden och felkod på tändspolen 3:e cyl
Tändspolen kostar på Meca 582:-
Mekonomen 1091:-
och på Landrins bil MB återförsäljare 551:-
Konstigt men bra att mb:s orginaldelar ibland är det billigaste alternativet.
Får en ny på fredag sen borde jag komma ned lite i bränsleförbrukning igen.
kostade 500:-
Temporärt fel på främre lambdasonden och felkod på tändspolen 3:e cyl
Tändspolen kostar på Meca 582:-
Mekonomen 1091:-
och på Landrins bil MB återförsäljare 551:-
Konstigt men bra att mb:s orginaldelar ibland är det billigaste alternativet.
Får en ny på fredag sen borde jag komma ned lite i bränsleförbrukning igen.
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Re: blinka ut felkoder
Har bytt tändspole MB-orginal och stift bosch.
Bilen blev lite piggare och jag tror soppaförbrukningen sjönk lite men jag tycker det känns som den fortfarande rycker lite lätt på tomgång.
.
Nu har jag lite frågor ang LMM.
Får man felkod på LMM vid en diagnos?
Kan den vara orsak till att det fortfarande inte känns 100%?
Blir den gradvis dålig eller märker man det direkt?
Hjälper det att spraya CRC-s Air censor cleaner om den har börjat fela?
det temporära felet på Lambdasonden kan det bero på att det egentligen är fel på LMM?
Blev många frågor men lika bra att fråga proffsen direkt!
Bilen blev lite piggare och jag tror soppaförbrukningen sjönk lite men jag tycker det känns som den fortfarande rycker lite lätt på tomgång.
.
Nu har jag lite frågor ang LMM.
Får man felkod på LMM vid en diagnos?
Kan den vara orsak till att det fortfarande inte känns 100%?
Blir den gradvis dålig eller märker man det direkt?
Hjälper det att spraya CRC-s Air censor cleaner om den har börjat fela?
det temporära felet på Lambdasonden kan det bero på att det egentligen är fel på LMM?
Blev många frågor men lika bra att fråga proffsen direkt!
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Re: blinka ut felkoder
LMM blir antingen gradvis dålig eller pajar helt eller en kombination av dessa.
Du kan mäta upp om den är funkis eller inte, men du måste klippa upp kabelhärvan vid kontaktstycket och sticka i nålmätprober eller knappnålar och krokodolklämmor. Där skall finnas en pinne som är jord, en pinne som är 12 eller 5V och en pinne som varierar mellan noll och 5 volt, detta är signalledningen.
Signalledningen skall ge ett par tiondels volt på tomgång med fläkt, strålkastare och AC av. Slå sen på AC, full fläkt, hel- och halvljus samt värmesitsar och elbakruta, då skall signalspänningen upp mot kanske det dubbla eller mer.
Man kan mäta under körning också om man drar in tåtar i kupén, men börja med att mäta på tomgång.
Du kan mäta upp om den är funkis eller inte, men du måste klippa upp kabelhärvan vid kontaktstycket och sticka i nålmätprober eller knappnålar och krokodolklämmor. Där skall finnas en pinne som är jord, en pinne som är 12 eller 5V och en pinne som varierar mellan noll och 5 volt, detta är signalledningen.
Signalledningen skall ge ett par tiondels volt på tomgång med fläkt, strålkastare och AC av. Slå sen på AC, full fläkt, hel- och halvljus samt värmesitsar och elbakruta, då skall signalspänningen upp mot kanske det dubbla eller mer.
Man kan mäta under körning också om man drar in tåtar i kupén, men börja med att mäta på tomgång.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest