cab problem nån som vet?

Här diskuterar vi modellerna C208, C209.
mb--Micke
Wannabe
Wannabe
Posts: 4
Joined: Thu 31 May, 2007 19:10

cab problem nån som vet?

Postby mb--Micke » Tue 04 Jun, 2013 16:21

Har en clk 230 -99a som cabben blivit nått fel på... när man hissar ner cabben går allt fint men när man ska ta upp den så låter det som den knappt orkar få upp den som typ det vore luft i systemet.. så undrar därför om nån vet hur systemet funka med hydralpump och så vidare går det fylla på olja om det skulle vara för lite och var gör man de? eller ska den luftas på nått sätt och hur? felet uppstod då jag glömde släppa spärren när jag skulle ta ner taket och motorn fick jobba så de skrek till i den men sen när jag släppt spärren så gick den ner fint..men som sagt problem när jag ska ha upp cabben.. sen vet jag inte hur det ska funka igentligen för ska man verkligen behöva lossa spärren vid taket ovanför backspegeln manuellt alltså den som ser ut som en ögla typ och putta upp cabben nån decimeter för den ska börja gå bakåt misstänker att detta ska gå automatiskt igentligen men de felet kan jag leva ned att man får göra så men vill gärna ha ordning på cabbmotorn så den funka bra både upp och ner är väldigt tacksam för svar hur jag ska bära mig åt att o lösa problemet... Tack på förhand!

Return to “CLK”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests