Utelåst från bakluckan

Här diskuterar vi modellerna C208, C209.
User avatar
stefan64
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 117
Joined: Wed 09 May, 2007 20:57
Location: E-tuna

Utelåst från bakluckan

Postby stefan64 » Sun 22 Aug, 2010 00:37

I dag slutade centrallåset funka på min 01:a. Hade precis varit ute och fiskat men turligtvis inte fått något. (Hade ju luktat bra där bak om några dagar) :shock:
Dörrarna är upplåsta men bakluckan är låst.
Trycker jag på nyckeln eller reservnyckeln blinkar blinkers när jag trycker "lås upp" men bakluckan låser inte upp. Trycker jag på låsning händer inget förutom blinket på nyckeln. Har också provat låsa upp med nyckelsvärdet men det händer inget. inte heller när jag försöker öppna bakluckan från knappen i bilen. :evil:

jag såg i instruktionsboken att säkringarna för stolar och låsning sitter i bagageutrymmet. men som sagt blinkersen blinkar ju så det kan ju vara något med vaacumet.
Någon som har någon ide hur jag ska komma in?
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84

User avatar
stefan64
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 117
Joined: Wed 09 May, 2007 20:57
Location: E-tuna

Re: Utelåst från bakluckan

Postby stefan64 » Thu 26 Aug, 2010 23:30

Fixat!
Låset urborrat och säkring bytt
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84

Jockemercamotorolja
Wannabe
Wannabe
Posts: 8
Joined: Thu 27 Dec, 2007 17:38

Re: Utelåst från bakluckan

Postby Jockemercamotorolja » Wed 22 Sep, 2010 08:18

hände samma sak för mig men det var inte säkringen för min gick till sig efter en vecka :S
190E 2,3 -89
C280 Sport -96
CLK230 Kompressor Cab -01
E220 CDI -02

nyllet
Expert
Expert
Posts: 596
Joined: Mon 25 Jun, 2007 18:12
Location: Lerum
Contact:

Re: Utelåst från bakluckan

Postby nyllet » Wed 22 Sep, 2010 17:21

Jockemercamotorolja wrote:hände samma sak för mig men det var inte säkringen för min gick till sig efter en vecka :S



hänt mig med några ggr. fast har slutat låsa baksätet kan man gå in där.. o skruva loss låsten från karrosen så öppnar den sig. för har det oftat varit kontakten i bagen som känner av om den är öppen eller stängd..

inte roligt när det händer.
Mvh
Micke

Vill tacka mina sponsrorer


http://www.mbsca.com

KOWALSKI 1

Re: Utelåst från bakluckan

Postby KOWALSKI 1 » Fri 24 Sep, 2010 21:41

stefan64 wrote:I dag slutade centrallåset funka på min 01:a. Hade precis varit ute och fiskat men turligtvis inte fått något. (Hade ju luktat bra där bak om några dagar) :shock:
Dörrarna är upplåsta men bakluckan är låst.
Trycker jag på nyckeln eller reservnyckeln blinkar blinkers när jag trycker "lås upp" men bakluckan låser inte upp. Trycker jag på låsning händer inget förutom blinket på nyckeln. Har också provat låsa upp med nyckelsvärdet men det händer inget. inte heller när jag försöker öppna bakluckan från knappen i bilen. :evil:

jag såg i instruktionsboken att säkringarna för stolar och låsning sitter i bagageutrymmet. men som sagt blinkersen blinkar ju så det kan ju vara något med vaacumet.
Någon som har någon ide hur jag ska komma in?


om du sällan använder metallnyckeln så beckar cylindern ihop med massa skit i låset.
då kan det i vässta fall inte ens gå att vrida runt nyckeln!
bra råd är att använda nyckeln ofta, speciellt vintertid om du kör bilen på vintern, fetta in låset smörj den så att det är fuktigt med låsolja i låset!

User avatar
stefan64
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 117
Joined: Wed 09 May, 2007 20:57
Location: E-tuna

Re: Utelåst från bakluckan

Postby stefan64 » Sat 02 Oct, 2010 16:42

Nu har den j...a säkringen gått igen. 3:e gången. :twisted:
Tur att jag följde rådet att lämna lite öppet till sätet.
Men är det något känt fel som orsakar detta. :roll:
Har märkt att den varnar för öppen baklucka på knappen ett tag innan säkringen går
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84


Return to “CLK”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests