Har bara ägt 200an. Men kört både 230K & 320n.
Tycker 200an gick kanon, ingen tävlingsbil direkt. Men helt klart perfekt för mig !
Tycker dock mercedes manuella lådor är rätt tråkiga mot tex BMW`s.
Skulle jag köpa en CLK idag så hade jag köpt en 320 med Automat. ( Fanns förövrigt bara det. )
Faceliften hade jag hoppat över, & sedan köpt ett eftermaknadspaket med front, kjolar & bakparti.
Resten av uppdateringarna som ingick i faceliften är inget jag hade lagt ner ngn större vikt på.
Men det är "jag".
Vilken CLK ska jag leta efter?
Re: Vilken CLK ska jag leta efter?
Medlemsnummer: 36
-----------------------------------------
Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)
-----------------------------------------
Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)
Re: Vilken CLK ska jag leta efter?
Min 230 kompressor 6 vxl ligger på 0,97 snittförbrukning, ca 80% landsväg och resten stadskörning.
Ensam i bilen använder jag oftast en körstil som motverkar att motorn sotar igen.
Är familjen med och därmed har farthållaren ikopplad på 90 väg hamnar jag på ca 0,8.
Ensam i bilen använder jag oftast en körstil som motverkar att motorn sotar igen.
Är familjen med och därmed har farthållaren ikopplad på 90 väg hamnar jag på ca 0,8.
Mb CLK 230 K-01
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Mb 200E -89
Mb 200 -84
Re: Vilken CLK ska jag leta efter?
Såg en snygg CLK430 igår, UET729.
Är det någon här på forumet?
Är det någon här på forumet?
Re: Vilken CLK ska jag leta efter?
Jag kör en -01 320, drar 1,19 med lite omväxlande körning.
Hade det inte vart för att försäkringspremien är så mycket högre på en 430 så hade det varit ett mer självklart val för mig, då den inte drar nämnvärt mer, men går så mycket bättre. Jag hade en E420 innan, och den drog 1,3-1,35, inte farligt alls enligt mig.
I övrigt så känns CLK:n välbyggd, men för att få bästa möjliga upplevelse så tycker jag att du ska hoppa över dom minsta motorerna, och dom dåligt utrustade. Skinn, comand, PDC, regnsensor, elstolar osv kan man kosta på sig när det ändå knappt skiljer något i pris i dom låga prisklasser som W208 ligger i nu.
Hade det inte vart för att försäkringspremien är så mycket högre på en 430 så hade det varit ett mer självklart val för mig, då den inte drar nämnvärt mer, men går så mycket bättre. Jag hade en E420 innan, och den drog 1,3-1,35, inte farligt alls enligt mig.
I övrigt så känns CLK:n välbyggd, men för att få bästa möjliga upplevelse så tycker jag att du ska hoppa över dom minsta motorerna, och dom dåligt utrustade. Skinn, comand, PDC, regnsensor, elstolar osv kan man kosta på sig när det ändå knappt skiljer något i pris i dom låga prisklasser som W208 ligger i nu.
Jag fixar din AC!
W108 280SE 3.5, W124 E420, S203 C200T K, S202 C220 CDI, W124 200E, W202 C180, S202 C43T AMG, W123 200, W220 S500, W208 CLK 320 cab Högerstyrd, S210 E420T, W126 300 SE, W126 500 SEL B2 Armored, W116 450 SEL, W126 280SE, W124 200, W123 230E
W108 280SE 3.5, W124 E420, S203 C200T K, S202 C220 CDI, W124 200E, W202 C180, S202 C43T AMG, W123 200, W220 S500, W208 CLK 320 cab Högerstyrd, S210 E420T, W126 300 SE, W126 500 SEL B2 Armored, W116 450 SEL, W126 280SE, W124 200, W123 230E
- Starscream
- Guru
- Posts: 6161
- Joined: Sun 31 Jul, 2005 00:10
- Location: Västernorrland - Ångermanland - Sollefteå
- Contact:
Re: Vilken CLK ska jag leta efter?
Har kört 200 och 320.
Tyckte också 200 gick skapligt för att vara en 200.
Men skulle inte välja en 200 före 320.
Tyckte också 200 gick skapligt för att vara en 200.
Men skulle inte välja en 200 före 320.
Re: Vilken CLK ska jag leta efter?
Lite sent svar
320 ok, samma känsla som 230 kompressor och högre förbrukning.
Dock mindre eggande ljud!
193 eller 218, vs extra vikt för 320, det är jämt skägg på prestandasiffrorna!
Pendlade med min 230 K. Dagligen 10 mil i ett par år, aldrig över litern, normalt runt 8.5 till 9,0
MEN - går vi upp en modell till 209:an, så är 280 motorn helt jädra fantastiskt super fuckin bra!
Volvo skulle kunna göra studiebesök! Bara skit.
//Peter
320 ok, samma känsla som 230 kompressor och högre förbrukning.
Dock mindre eggande ljud!
193 eller 218, vs extra vikt för 320, det är jämt skägg på prestandasiffrorna!
Pendlade med min 230 K. Dagligen 10 mil i ett par år, aldrig över litern, normalt runt 8.5 till 9,0
MEN - går vi upp en modell till 209:an, så är 280 motorn helt jädra fantastiskt super fuckin bra!
Volvo skulle kunna göra studiebesök! Bara skit.
//Peter
Peter
-------------------------------------------------------
SL 500 -99 17 500 mil, varav 5k mina mil, varav ca 2,5k på Autobahn/Europa
VW Tiguan - 17, tjänstebil. Helt ok, fast det är en hemsk diesel...borde förbjudas..
VW Tiguan -14 tjänstebil, nu kör jag på 0.65/mil - utbytt
V70 2.5 FT -11 tjänstebil, bytt, survolvon, drog aldrig mindre än 1,1 L/milen, utbytt
CLK 280 -06, W209 - coupé SÅLD - min bästa hittills - fel, SL är bättre..
CLK 230 Kompr. -00, CAB (Såld)
BMW Z3 1.9 (såld till förmån för CLK)
-------------------------------------------------------
SL 500 -99 17 500 mil, varav 5k mina mil, varav ca 2,5k på Autobahn/Europa
VW Tiguan - 17, tjänstebil. Helt ok, fast det är en hemsk diesel...borde förbjudas..
VW Tiguan -14 tjänstebil, nu kör jag på 0.65/mil - utbytt
V70 2.5 FT -11 tjänstebil, bytt, survolvon, drog aldrig mindre än 1,1 L/milen, utbytt
CLK 280 -06, W209 - coupé SÅLD - min bästa hittills - fel, SL är bättre..
CLK 230 Kompr. -00, CAB (Såld)
BMW Z3 1.9 (såld till förmån för CLK)
Re: Vilken CLK ska jag leta efter?
Jag har haft en 230 och har nu en 430. Helt underbara bilar men det är en stor skillnad mellan dessa motorer. Om man vill ha en fantastiskt rolig och bra bil som är billig att äga är CLK 230 helt oslagbar. Den är riktigt rolig och sportig att köra. Bra viktfördelning, fin fjädring och ett jäkla vrid på de lägre registren, dock drog min aldrig under litern. Rekommenderar denna bil starkt.
Men vill man köpa en bil för att man älskar bilar är 430 det klockrena alternativet. Den är mer anpassad för motorvägen och man känner sig inte alls lika smidig i den. Men den har ett helt underbart ljud och ett jäkla drag! Den är riktigt karaktärsfylld! V8 kostar alltid mer att äga då de mesta delarna så som bromsar är större och dyrare till dom. Men det finns troligen ingen V8 som är billigare att äga! Otroligt driftsäker och relativt lite elektronik. Den kostar inte särskilt mycket mer i försäkring heller. Den drar mindre än 230 motorn. Min drar 0,9-1,0 blandad körning. 230 har kompressorn som alltid arbetar och gör att det är svårt att sänka förbrukningen om man inte kör på motorvägen. 430 är ekonomisk livglädje och de extra kostnaderna lägger jag på hobby kontot. När man åker 430 har man ett leende på läpparna varje gång man startar.
Men vill man köpa en bil för att man älskar bilar är 430 det klockrena alternativet. Den är mer anpassad för motorvägen och man känner sig inte alls lika smidig i den. Men den har ett helt underbart ljud och ett jäkla drag! Den är riktigt karaktärsfylld! V8 kostar alltid mer att äga då de mesta delarna så som bromsar är större och dyrare till dom. Men det finns troligen ingen V8 som är billigare att äga! Otroligt driftsäker och relativt lite elektronik. Den kostar inte särskilt mycket mer i försäkring heller. Den drar mindre än 230 motorn. Min drar 0,9-1,0 blandad körning. 230 har kompressorn som alltid arbetar och gör att det är svårt att sänka förbrukningen om man inte kör på motorvägen. 430 är ekonomisk livglädje och de extra kostnaderna lägger jag på hobby kontot. När man åker 430 har man ett leende på läpparna varje gång man startar.
“If I hold back, I'm no good now, and I'd rather be good sometimes than holding back all the time.” –Janis Joplin
CLK-230 @ garaget
Bil:
CLK 430 -98
Ex:
200E -90
250 kompakt -75
190E 2,0 -93
CLK 230 kompressor -98
CLK-230 @ garaget
Bil:
CLK 430 -98
Ex:
200E -90
250 kompakt -75
190E 2,0 -93
CLK 230 kompressor -98
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 29 guests