imma på rutorna?

Här diskuterar vi modellerna C208, C209.
User avatar
mbsuv
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Wed 04 Jan, 2012 22:23
Location: Uppsala län

imma på rutorna?

Postby mbsuv » Sat 18 Feb, 2012 22:33

har precis skaffat en CLK 200 -98 och undrar om det är normalt att den immar igen när det är kallare än -10

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: imma på rutorna?

Postby torake » Sun 19 Feb, 2012 01:37

Nej.

Hitta och kontrollera att recirkulationsspjället gör sitt jobb, samt att inte kupefiltret är igensatt. Sitter nånstans bakom handskfacket. Återkom om du inte hittar.

Hade problemet på min S210, spjället började kärva när det blev höst och kallt. Kontroll av spjällmotor och uppsmörjning av spjällaxlarna och stötstängerna gjorde susen.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
mbsuv
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Wed 04 Jan, 2012 22:23
Location: Uppsala län

Re: imma på rutorna?

Postby mbsuv » Tue 28 Feb, 2012 21:22

tack för tipsen,jag har hittat fläkten och även smörjt upp den lite, en av de kalla morgnarna ville den nämligen inte snurra alls, men den var lättåtkomlig, den går nu med en väldig fart på 5an men det immar fortfarande.

hur kommer man åt spjällmotorn? det är förmodligen där problemet är

User avatar
mbsuv
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Wed 04 Jan, 2012 22:23
Location: Uppsala län

Re: imma på rutorna?

Postby mbsuv » Tue 08 May, 2012 21:58

problemet löst för tillfället, det stod vatten under mattan på förarsidan, fick stå en dag med kupevärmaren under mattan. VARNING!! jag stöttade upp mattan med ett par isskrapor för att det skulle bli luftigt, men de kroknade av värmen och värmaren löste ut av överhettning, vid första försöket.

User avatar
mbsuv
Prospect
Prospect
Posts: 41
Joined: Wed 04 Jan, 2012 22:23
Location: Uppsala län

Re: imma på rutorna?

Postby mbsuv » Sat 01 Sep, 2012 21:35

Rescirkulationsspjället var problemet, det stänger varje gång man startar, och ska sedan öppna igen, det stänger men orkar inte öppna. kopplade bort kontakten så den står öppen hela tiden. känns inte som något problem att ha den öppen, förutom när man passerar Skutskärs massafabrik.


Return to “CLK”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests