Page 1 of 1

Tändning

Posted: Sun 13 Mar, 2016 00:12
by Ghostmanc180
har forskat lite på google mm men tänkte kollar här också om nån av er har något bra förslag.

Vilka tändstift rekommenderar ni till en CLK 200K -00 med annat remhjul för lite mer ladd från kompressorn.

Har NGK 18-IFR6D10 från mekonomen i nu men tycker motorn går sämre än innan och de gamla syntes de varken nummer eller märke på.

Re: Tändning

Posted: Mon 04 Apr, 2016 17:14
by @ndreas
Hur mycket mer? Det ska nog upp över 10% mer i ladd innan du behöver kallare stift. Men ring nån tuningfirma och hör för säkerhets skull. TM Chiptuning, Autostable, Svensk Motoroptimering osv.

Lycka till!

///Andreas

Re: Tändning

Posted: Mon 04 Apr, 2016 21:15
by Jovani
om du skall hålla fullgas så skall du gå ner en siffra (NGK upp en siffra 6->7) å då är det "safe" men std stiftet kan oxå funka riktigt bra.
Detta skulle jag säga är något du inte behöver bry dig om på rem+chip. För lite effekt.

Re: Tändning

Posted: Sun 15 May, 2016 23:26
by twostroke
Är det du själv som monterat remhjulet?

Beroende på årsmodell måste LMM flyttas när man laddar mer.

Sitter din lmm nere vid intercoolern så måste den flyttas. sitter den uppe vid spjälljuset så är det lugnt.

Tänkte på det du skrivit om att du trodde lmm var dålig.

Re: Tändning

Posted: Tue 17 May, 2016 12:24
by Ghostmanc180
Remhjul är bytt av tidigare ägare i italien och lmm sitter uppe vid spjällhus