Uky wrote:Hade jag varit MB och konstruerat en bil med så mycket pulver i hade jag nog inte tillåtit 17" fälgar. 1000Nm kan förstöra mycket däck snabbt...
Om det är komfort Du letar efter - varför inte då en S500 V8. Billigare i drift. Enklare motor med mindre strulrisk. Vad skall Du med 600 Hk till om Du mest tänker glida omkring på mjuka däck?
Den dagen jag köper en CL65'a skall jag självklart ha värstingfälgarna...
500 hästar har 600an, det är inte en AMG jag vill ha, då hade jag kunnat behålla M5an.
V12an är den komfortablaste motorn som går att uppbringa, bättre gångkultur, tystare (kan prestera acceleration utan att låta)
Därmed inte uteslutet att det blir en V8a, dock är det svårt att hitta en lång med utökat läder och annant godis.
Att man skulle behöva 18"+ hjul för att hålla en bil på vägen är ju inget annan än rent skitsnack.
E55 wrote:Den S65 jag hade var skodd med 19-tummare. Det är den mest komfortabla bilen jag kört! 17-tummare verkar helt onödigt.
Sett denna: http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes ... 479579.htm
Enligt transportstyrelsen är den svensksåld, men tittar man på ryssidan är den från Fulda. Är det vinterdäcken på bild? Är väl inte helt omöjligt att det är 17-tummare?
Tänker inte påstå att dom skulle vara obekväma med 18" det vore att överdriva kraftigt, dock är det betydligt stramare än med 17". Nåväl det är ett mindre bekymmer, om det ens är ett bekymmer, dom går fint även med 18", får kolla på det närmare om det blir någon affär.
Har sett den där i Göteborg men den går bort då jag vill ha svart skinn.
Volvo suger hästb....! wrote:[Tjenare Tor!
För det 1:a, tänk väldigt noga efter innan du ens funderar på ett eventuellt köp av en äldre
W220, som gått i Tyskland. Dessa fordon har oftast fått leva ett betydligt hårdare och tuffare
liv på autobahn än motsvarande svensksålda fordon.
Min W220 S500 är utrustad med ABC-stötdämpare(hydrauliska), samt skodd med 245/45 18"
runt om. Den kombinationen kan varmt rekomenderas både vad gäller körbarhet samt komfort.
Förövrigt håller jag fullständigt med i det Uky skrivit, angående S500 som ett eventuellt
alternativ.
Hur eller hur se till att ha mycket is i magen när det gäller dessa kärror. Uppsminkade
lik finns det gott om, med väldigt tveksamma miltal samt skick. Prova och välj med omsorg,
även om 1:a bästa sedda kärra kan få vem som helst att knäa av habegär.
Mina fem spänn.....
Jo att det finns många vrak är jag väl medveten om.
Men jag har ingen brådska, har ju min gamla goa 400a att mysa runt i, den kommer tillbaka från lackeraren på fredag så att man har nått att åka med i väntan på att rätt objekt skall dyka upp.
Och som jag tidigare nämnt så har jag inget emot V8orna, 500 och till och med 430, dock svårt att hitta en med den spec jag önskar. Dock är jag mycket svag för hur turbotolvan leverar kraft oavsett varvtal.