Bagageluckelås

S-Klass generation 4, tillverkades mellan 1998-2006
Mullestreetrod
Prospect
Prospect
Posts: 35
Joined: Wed 06 Oct, 2010 18:46

Bagageluckelås

Postby Mullestreetrod » Sun 27 May, 2012 21:24

Goddagens!
Så har då första felet uppdagats på kejsaren. Det elektroniska bagagelåset vill inte längre. Hade av panelen på luckan och såg att den inte drog tillräckligt för att låsa upp. Byte av motorn eller reparerbart? Någon som gjort samma operation? Passar på att ställa frågan om det är någon som byggt om till motorstyrd lucköppning och huruvida det är ekonomiskt försvarbart och hyfsat svårt? Tacksam för svar!

Mvh
Peter

User avatar
stenen
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 320
Joined: Mon 01 Sep, 2003 12:09
Location: Luleå

Re: Bagageluckelås

Postby stenen » Sun 27 May, 2012 22:24

Mitt hängde sig när jag blev utan ström under rep av SRS. Naturligtvis så kärvade handnyckeln. Med en bra dos rostolja i låset och lagom våld med en tång funkade det igen.
S350 Lång CDI 4Matic -15, S320 Lång -99 Såld, L200 -00 Diesel, Volvo EC20 -02, Drive Convertible 115 Mercury
Browse with Google Chrome

Mullestreetrod
Prospect
Prospect
Posts: 35
Joined: Wed 06 Oct, 2010 18:46

Re: Bagageluckelås

Postby Mullestreetrod » Sun 27 May, 2012 22:30

stenen wrote:Mitt hängde sig när jag blev utan ström under rep av SRS. Naturligtvis så kärvade handnyckeln. Med en bra dos rostolja i låset och lagom våld med en tång funkade det igen.


SRS? Ok, tack för svar, men när jag tog av panelen så droppade det rostskyddsolja...Förre ägaren var rädd om sin bil och det är jag ju tacksam för. Så allt är verkligen smort där inne....Men jag får väl plocka ner motorn och undersöka lite mer. Verkar som om vakuummotorn till själva låsningen strular också......


Return to “W220”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests