Bilen är låg i baken, går ej att höja, antar att det är byta kompressor som gäller.
Hur går man tillväga, skall man friställa hjulen från marken?
Är det bara att byta eller är det något annat man skall tänka på.
Varför sjunker den endast bak
Airmatic
Re: Airmatic
Går kompressorn? Har haft lite strul med min och jag bytte kompressorn och då funkade det ett drygt år men fick ibland felmeddelanden på aimatic. Problemet var inte kompressorn utan det var kontakten i bilen där man ansluter kompressorn, kopparn var grön
Re: Airmatic
Kolla så inte nivågivaren har rostar av, ger ingen felkod
Jag fixar din AC!
W108 280SE 3.5, W124 E420, S203 C200T K, S202 C220 CDI, W124 200E, W202 C180, S202 C43T AMG, W123 200, W220 S500, W208 CLK 320 cab Högerstyrd, S210 E420T, W126 300 SE, W126 500 SEL B2 Armored, W116 450 SEL, W126 280SE, W124 200, W123 230E
W108 280SE 3.5, W124 E420, S203 C200T K, S202 C220 CDI, W124 200E, W202 C180, S202 C43T AMG, W123 200, W220 S500, W208 CLK 320 cab Högerstyrd, S210 E420T, W126 300 SE, W126 500 SEL B2 Armored, W116 450 SEL, W126 280SE, W124 200, W123 230E
Re: Airmatic
Tycker att kompressorn går, i varjefall så finns det ett motorljud där kompressorn sitter.
Tidigare var den låg bak, men höjde sig när man satte på nyckeln, men nu höjer sig den inte.
Den är lika låg på båda sidorna, ca 4 cm lägre än fram om man mäter från fälgkant till skärmkant.
Tidigare var den låg bak, men höjde sig när man satte på nyckeln, men nu höjer sig den inte.
Den är lika låg på båda sidorna, ca 4 cm lägre än fram om man mäter från fälgkant till skärmkant.
S350 Lång CDI 4Matic -15, S320 Lång -99 Såld, L200 -00 Diesel, Volvo EC20 -02, Drive Convertible 115 Mercury
Browse with Google Chrome
Browse with Google Chrome
Re: Airmatic
Nivågivare är ett hett tips ventilblocken kan tydligen strula också.
-
- Expert
- Posts: 652
- Joined: Mon 13 Nov, 2006 21:04
- Location: Norrbotten Arvidsjaur
Re: Airmatic
Har slutat funka hära också. Började läka nånstans i dämpningen och kollade inte upp det på engång så kompressorn fick arbeta hela tiden så nu är den död. Finns det någon nippel så man kan höja med tryckluft tillfälligt för att kunna köra den till en verkstad?
http://www.garaget.org/fiXarn
Nuvarande bilar
w124 300TE 24v 92a
w124 300TD 95a
w124 250D 92a
w124 250TD 96a
w126 420se 88a
w126 300se 91a
w126 280se 82a
w124 300E 4M 88a (skrotas)
Gammla bilar
w124 300D 85a
w124 250D 91a
w126 380sec 84a
w126 280se 81a
w124 200D 91a
w115 200b 73a
Nuvarande bilar
w124 300TE 24v 92a
w124 300TD 95a
w124 250D 92a
w124 250TD 96a
w126 420se 88a
w126 300se 91a
w126 280se 82a
w124 300E 4M 88a (skrotas)
Gammla bilar
w124 300D 85a
w124 250D 91a
w126 380sec 84a
w126 280se 81a
w124 200D 91a
w115 200b 73a
Re: Airmatic
mercedes_w115 wrote:Har slutat funka hära också. Började läka nånstans i dämpningen och kollade inte upp det på engång så kompressorn fick arbeta hela tiden så nu är den död. Finns det någon nippel så man kan höja med tryckluft tillfälligt för att kunna köra den till en verkstad?
Inte vad jag vet! prova köra kompressorn från reläplattan! en kabel mellan stift 30 och 87. Går den inte så skulle jag kolla kontakten på kompressorn så den inte ärgat upp. Därefter får du kollat upp övriga problem. Kompressorn går inte hela tiden om den laddar dåligt utan det måste vara tidsstyrt på något sätt.
Re: Airmatic
Hämtade bilen i dag från verkstan, ny kompressor blev det. Den gamla hade brunnit, likaså reläet. De satte dit en W211 kompressor med modifieringssats.
Nu står den rakt och och allt bra, bara lädret som blev tunnare.
Nu står den rakt och och allt bra, bara lädret som blev tunnare.
S350 Lång CDI 4Matic -15, S320 Lång -99 Såld, L200 -00 Diesel, Volvo EC20 -02, Drive Convertible 115 Mercury
Browse with Google Chrome
Browse with Google Chrome
Re: Airmatic
stenen wrote:Hämtade bilen i dag från verkstan, ny kompressor blev det. Den gamla hade brunnit, likaså reläet. De satte dit en W211 kompressor med modifieringssats.
Nu står den rakt och och allt bra, bara lädret som blev tunnare.
Ja så många kilo som det nog handlade om där, så hjälpte det nog också till att få upp den i rätt höjd.
Re: Airmatic
stenen wrote:Hämtade bilen i dag från verkstan, ny kompressor blev det. Den gamla hade brunnit, likaså reläet. De satte dit en W211 kompressor med modifieringssats.
Nu står den rakt och och allt bra, bara lädret som blev tunnare.
Vad kostade det?
Re: Airmatic
stenen wrote:Hämtade bilen i dag från verkstan, ny kompressor blev det. Den gamla hade brunnit, likaså reläet. De satte dit en W211 kompressor med modifieringssats.
Nu står den rakt och och allt bra, bara lädret som blev tunnare.
Jag genomgick själv processen med kompressorbyte + lite annat, men gjorde det hemma. Köpte en originalkompressor här i
shopen, och kom undan med ca 3 tusen..
Nuvarande MB:
*C280 AMG-08 w204 Kalcitvit
Tidigare MB-vagnar:
*S500-06 w221
*S500L-02 w220
*E320 Avantgarde-01 w210
*A140 Avantgarde-00 w168
*C280 AMG-08 w204 Kalcitvit
Tidigare MB-vagnar:
*S500-06 w221
*S500L-02 w220
*E320 Avantgarde-01 w210
*A140 Avantgarde-00 w168
Re: Airmatic
S500L-02 wrote:stenen wrote:Hämtade bilen i dag från verkstan, ny kompressor blev det. Den gamla hade brunnit, likaså reläet. De satte dit en W211 kompressor med modifieringssats.
Nu står den rakt och och allt bra, bara lädret som blev tunnare.
Jag genomgick själv processen med kompressorbyte + lite annat, men gjorde det hemma. Köpte en originalkompressor här i
shopen, och kom undan med ca 3 tusen..
Funderade en stund innan jag lämnade in den, kunde se att man kunde köpa kompressorn för under 3, men när man frågade fick man svaret att det kunde vara fler felkällor så lämnade jag in den. Hade det varit sommar så hade jag nog felsökt själv mera. Nu kostade det 10 lakan extra på märkesverkstad, bara att bita ihop o betala.
S350 Lång CDI 4Matic -15, S320 Lång -99 Såld, L200 -00 Diesel, Volvo EC20 -02, Drive Convertible 115 Mercury
Browse with Google Chrome
Browse with Google Chrome
- Volvo suger hästb....!
- Guru
- Posts: 2863
- Joined: Sun 18 Apr, 2004 13:29
- Location: Nomad
Re: Airmatic
Mimmi wrote:... det kostar att ligga på topp!
Ja, så kan man ju uttrycka det, både bildligt och bokstavligt talat, när det
gäller W220 med airmatic
M.v.h W220, med ABC.....tack och lov
49% Son of a bitch....51% Motherfucker!
M.v.h Tomas
M.v.h Tomas
-
- Expert
- Posts: 652
- Joined: Mon 13 Nov, 2006 21:04
- Location: Norrbotten Arvidsjaur
Re: Airmatic
stenen wrote:Hämtade bilen i dag från verkstan, ny kompressor blev det. Den gamla hade brunnit, likaså reläet. De satte dit en W211 kompressor med modifieringssats.
Nu står den rakt och och allt bra, bara lädret som blev tunnare.
Vad är anledningen till att dom monterade en sådan kompressor istället?
http://www.garaget.org/fiXarn
Nuvarande bilar
w124 300TE 24v 92a
w124 300TD 95a
w124 250D 92a
w124 250TD 96a
w126 420se 88a
w126 300se 91a
w126 280se 82a
w124 300E 4M 88a (skrotas)
Gammla bilar
w124 300D 85a
w124 250D 91a
w126 380sec 84a
w126 280se 81a
w124 200D 91a
w115 200b 73a
Nuvarande bilar
w124 300TE 24v 92a
w124 300TD 95a
w124 250D 92a
w124 250TD 96a
w126 420se 88a
w126 300se 91a
w126 280se 82a
w124 300E 4M 88a (skrotas)
Gammla bilar
w124 300D 85a
w124 250D 91a
w126 380sec 84a
w126 280se 81a
w124 200D 91a
w115 200b 73a
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests