W221 420cdi
Posted: Mon 23 Dec, 2013 01:27
Hejsan!
Efter 3 dryga månader med enbart krångel med min w220 400cdi som gått 28000, vi pratar generator, acpump, kamaxelgivare och nu slutligen så rasade turbon på höger sida.. så börjar jag snegla över en ny bil
Sprang på en 420cdi lång -09 som en bekants vän äger, bilen är blanksvart med svart läder, har precis ALLT som gick att kryssa i listan som ny, då menar jag verkligen allt! Ser otroligt fin och välvårdad ut. Till det tråkiga, bilen har gått som diplomat sedan ny och har skjutsat runt olika viktiga gubbar och dragit på sig 26000mil innan nuvarande ägare har bilen, han har kört 1000mil på ett år i sin ägo. All dokumentation stämmer och serviceboken är som den ska.
Är man otroligt dum att handla en långmilare till? Kommer min plånbok och mina nerver än en gång få stora hål?
Givetvis kostar ju inte denna bil i närheten av vad 10.000mils vagnar kostar (300-370)
Tacksam för tankar och funderingar, gärna kring hur w220 och w221 kvalitet är emot varandra.
Efter 3 dryga månader med enbart krångel med min w220 400cdi som gått 28000, vi pratar generator, acpump, kamaxelgivare och nu slutligen så rasade turbon på höger sida.. så börjar jag snegla över en ny bil
Sprang på en 420cdi lång -09 som en bekants vän äger, bilen är blanksvart med svart läder, har precis ALLT som gick att kryssa i listan som ny, då menar jag verkligen allt! Ser otroligt fin och välvårdad ut. Till det tråkiga, bilen har gått som diplomat sedan ny och har skjutsat runt olika viktiga gubbar och dragit på sig 26000mil innan nuvarande ägare har bilen, han har kört 1000mil på ett år i sin ägo. All dokumentation stämmer och serviceboken är som den ska.
Är man otroligt dum att handla en långmilare till? Kommer min plånbok och mina nerver än en gång få stora hål?
Givetvis kostar ju inte denna bil i närheten av vad 10.000mils vagnar kostar (300-370)
Tacksam för tankar och funderingar, gärna kring hur w220 och w221 kvalitet är emot varandra.