motortvätt

CL, hette tidigare S-klass coupé (C140) men fick en helt egen klass när denna modell introducerades år 2000. Slutade tillverkas år 2006.
User avatar
larsa
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 84
Joined: Mon 18 Jul, 2005 09:55
Location: Umeå

Re: motortvätt

Postby larsa » Tue 13 Jan, 2009 07:45

Har gjort motortvättar på min E420 V8. Numera utan problem. Första gången gick den dåligt efter och jag kollade upp och det hade runnit ner vatten i hålen ner till tändstiften. Överslag alltså. Kanske det som sänkte tändspolarna på 600:an. Numera gör jag motortvätt i samband med tändstiftsbyte. Svamp med schampo på de värsta ställena och sen försiktigt med vatten. Som sagt ovan inte med högtryck.
E240T

User avatar
Roger J
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1180
Joined: Fri 30 Sep, 2005 20:29
Location: Kalix
Contact:

Re: motortvätt

Postby Roger J » Mon 16 Mar, 2009 11:26

larsa wrote:Har gjort motortvättar på min E420 V8. Numera utan problem. Första gången gick den dåligt efter och jag kollade upp och det hade runnit ner vatten i hålen ner till tändstiften. Överslag alltså. Kanske det som sänkte tändspolarna på 600:an. Numera gör jag motortvätt i samband med tändstiftsbyte. Svamp med schampo på de värsta ställena och sen försiktigt med vatten. Som sagt ovan inte med högtryck.



Jag brukar tvätta med hetvatten tvätten på mina och än har jag inte fårr nått problem :lol:


Return to “C215”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest