När man har kört bilen ett tag så den är varm och lägger i parkeringen,då är tomgången bara 500rpm och bilen håller på att vibrera.Sen så tycker jag att den blivit betydligt slöare.Den kanske inte går på alla 12? Nån som har en aning om vad det kan vara för fel?
Mvh/Jonas
Tycker inte bilen går som den ska?
Tycker inte bilen går som den ska?
Äger
Cl600
S124-95
Volvo V70 D5-2005
E55 Amg-99-Såld
300E-89-Såld
190E-87 Såld
Cl600
S124-95
Volvo V70 D5-2005
E55 Amg-99-Såld
300E-89-Såld
190E-87 Såld
Re: Tycker inte bilen går som den ska?
Bekanten hade en CL500 inne "som gick dåligt". Tändstiften verkade aldrig vara bytta (22.000 mil). LMM var kass (tydligen vanligt fel). Motorluftfiltren var svarta av skit. Ägaren hade mer eller mindre struntat i att serva bilen.
Sedan skall även bränslefiltret bytas (9-11 tusen mil), och V12 har två tändkasetter (á 14.000 kr/st) som är kända för att kunna strula, främst pga att folk motortvättar så att vatten kommer in. (SAAB har ett liknande system, men symptomen på en strulande SAAB-kasett är att motorn får en ryckig gång, alternativt heldör).
Har bilen ZAS? Det hade MB problem med och det försvann ganska snabbt.
Sedan skall även bränslefiltret bytas (9-11 tusen mil), och V12 har två tändkasetter (á 14.000 kr/st) som är kända för att kunna strula, främst pga att folk motortvättar så att vatten kommer in. (SAAB har ett liknande system, men symptomen på en strulande SAAB-kasett är att motorn får en ryckig gång, alternativt heldör).
Har bilen ZAS? Det hade MB problem med och det försvann ganska snabbt.
Re: Tycker inte bilen går som den ska?
Uky wrote:Bekanten hade en CL500 inne "som gick dåligt". Tändstiften verkade aldrig vara bytta (22.000 mil). LMM var kass (tydligen vanligt fel). Motorluftfiltren var svarta av skit. Ägaren hade mer eller mindre struntat i att serva bilen.
Sedan skall även bränslefiltret bytas (9-11 tusen mil), och V12 har två tändkasetter (á 14.000 kr/st) som är kända för att kunna strula, främst pga att folk motortvättar så att vatten kommer in. (SAAB har ett liknande system, men symptomen på en strulande SAAB-kasett är att motorn får en ryckig gång, alternativt heldör).
Har bilen ZAS? Det hade MB problem med och det försvann ganska snabbt.
Tjenare.
Stiften och LMM är bytta för 2000mil sedan,bilen har bara gått 8300mil. Den är väldigt påkostad,jag har kvitton på över 150k på den.Ska in med den på Mercedes på mändag så det visar sig vad det är för skit?Det konstiga är att den inte larmar för något.Jag gissar på att det är en tändkasset som är dålig,men det är bara 3v sedan jag köpte bilen så det får bilfirman jag köpte bilen av stå för,och jag vet inte ifall det är ZAS på den.
Mvh/Jonas
Äger
Cl600
S124-95
Volvo V70 D5-2005
E55 Amg-99-Såld
300E-89-Såld
190E-87 Såld
Cl600
S124-95
Volvo V70 D5-2005
E55 Amg-99-Såld
300E-89-Såld
190E-87 Såld
Re: Tycker inte bilen går som den ska?
Bytte tändkassett på höger cylinderbank då den var kass. Nu funkar inte 3cyl på vänster... Man kan inte annat än bli nedstämd, trots att det inte är min bil/plånbok!
Öppnade den kassa högra, och det är inte undra på att skiten pajjar om nån motortvättar el dyl. Det sitter ett kretskort längst hela kassetten och är tämligen utsatt!!
Öppnade den kassa högra, och det är inte undra på att skiten pajjar om nån motortvättar el dyl. Det sitter ett kretskort längst hela kassetten och är tämligen utsatt!!
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest