Angående MPH/Kmh så borde det finnas en meny där man tänder
kilometerskalan. Jag kan tända upp MPH-skalan på min...
Om bilen är en USA-import så finns risken att Comanden inte fungerar i EU.
MB har (hur trevligt som helst) sett till att vissa USA-specade
navigatorer inte fungerar inom EU. Förutom att navin i så fall
inte fungerar stegar radion i 200 kHz steg, och inte i 100 kHz
steg. Du missar "några stationer". I USA är inte RDS standard
även om många mottagare faktiskt fungerar. Kolla hur som helst
hur det är...
Belysningen kan vara annorlunda. Tror inte att USA tillåter
assymetriskt halvljus. Det kan ha ändrats på senare år.
Men annars är det rätt: 215 är listad som en av de 10 mest strulande
bilarna som finns(fanns). Bara att söka i forumet. Där finns det som man
bör vara noga med att kolla listat.
Jag har inte haft något stort ras på min.
Det har snarare varit en del nödvändigt "småpyssel"
som man måste göra. En 215 kör man bara inte på
vintern. Vad Du måste kolla är:
Rost innanför kjolarna. (vid domkraftskuddarna)
Korrosion i dörrarnas nederkanter. Insidan!
Utsliten ABC pulsationsdämpare (> 10.000 mil) = Slitagedetalj!
Har bilen rullat mer än 10k mil - byt den!
(Morrande ljud 1200~1800 RPM)
Aldrig bytt ABC-olja/filter? Rasar pumpen blir det DYYYYYRT!!!!
Trilskande/läckande ventiler i stötdämparna?
Kör "Rodeo"-testen hos någon ÅF.
Trasigt dörrkablage? Kolla alla högtalare.
Sliten remspännare.
Sliten spännrulle.
Fuktskador på CD-växlare/slutsteg.
Trist Comand på tidiga modeller.
Slitage på kulleder i framvagn.
Sönderkorroderat bakluckelås. (Standardfel)
Läckage vid 3:e bromsljuset in i skyltbelysning.
Men visst. Har man varmgarage och inte är rädd för att meka
så finns det säkert några ex som inte är sönderkörda.
Men: R ä k n a med att Du måste fixa ett och annat!!! Se till
att ha 50-60 papp i reservkassan.
(Bara ett litet tillägg: Jag har inga som helst planer på att göra mig av med min.
Den är i tipp-topp skick och jag är helnöjd!)