Maffigare ljud i SL

Här diskuterar vi modellerna roadsters.
User avatar
marcusv
Proffs
Proffs
Posts: 204
Joined: Sun 04 Jul, 2004 11:36
Location: Göteborg, Lorensberg

Postby marcusv » Thu 27 Jan, 2005 19:19

Var nere på merca, dom skulle ha 15500 :- för ett Carlsson kit och 19300 :- för ett AMG...då ingick inte installation. Skulle räkna med plus 1500 :-

Det kostar att ligga på topp...frågan är om det är värt det :-)
/Marcus

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Postby André MBSCA » Thu 27 Jan, 2005 19:34

Kolle500 wrote:
André wrote:
Kolle500 wrote:
André wrote:
Kolle500 wrote:
André wrote:
sportline 300e24 wrote:Jag har tretumms ferrita på min 500E dom handbyggde det efter bilen!! låter helt underbart kan jag säga :-D


Tjenare!
3 tumms säger du, men menar du då enkelt eller dubbelt system? Vad har du för dämpare?
Själv har jag fått monterat dubbla 3 tums rostfria fullflödes race-kattar, och funderar nu på att gå vidare med dubbelt 3 tumms rostfritt, med dubbla rostfria fullflödes-dämpare samt som slutdämpare, Raka Rör,s i Gbg, dubbla rostfria "Special effektbooster". Undrar hur det kan tänkas "sjunga"??? :twisted:
MVH, André :lol:


Kul att höra så du hamnade hos raka rör tillslut skulle vara spännande o höra vad rece kattarn mm. kostade för dig det är vad jag tänkt byta till vären dom har redan byggt 3 tums från cattarna där. Du får gasa lite mer när du kör förbi Lerum nästa gång så lyssnar jag :-D


Tjenare!
Jo, jag fick monterat 2 st. fullflödes race-kattar i rostfritt m 3" in- & ut-gångar pga att jag skulle bygga vidare med 3" . Därför var dom också tvungna att svetsa på rostfria koner från befintliga systemet upp till kattarnas 3" anslutningar. 2st kattar, konerna, upphängning samt arbetet gick loss på 7 800 svenska riksdaler.
Ett överkommligt pris tycker jag med tanke på att original-katten kostar ca 17 000 :- + jobbet!
Ljudet har ju inte förändrats sååå mycket med bara kattarna, men det är hörbart i alla fall. :lol:
Med i förra inlägget beskriva förändringar tror jag däremot att det kan bli ett helt annat sound! :twisted:
Då lär du nog höra när jag kommer redan i Floda ända till jag når Partille!!! :-D
MVH, André


Hej har du märkt någon efekt skillnad :?


Ingen jätte skildnad, men dock känns den något piggare - vill liksom varva litte snabbare i början av gaspådrag. Men effekten blir nog större med komplett 3" system. :-)


Får se om jag hinner före dig med ett helt komplett 3 tums system jag saknar kattarna. Det beror givetvis hur mycket pengar som finns i kassan för nöjen o lek. Den biten jag bytt (efter kattarna) märktes ingen skillnad på efekten men fick ett klart (manligare) ljud


OK! Men jag tror nog att ett komplett system med raka rörs "special effektbooster" i slutändan kan ge en del i alla fall. Effektboostern skall ju ge rätt bra effekt enligt Chalmers som har testat den - se raka rörs hemsida. Den gör ju så att avgaserna går i en spiral i "dämparn" och att det därigenom blir en sugeffekt ( typ när man snurrar en (öl-) :lol: flaska för att tömma den fortare. Ja ja, vi får väl se om det märks...jag har ju dessutom tänkt köra dubbelt system hela vägen (dubbla dämpare + dubbla effektboostrar)
Last edited by André MBSCA on Thu 27 Jan, 2005 19:37, edited 1 time in total.
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Postby André MBSCA » Thu 27 Jan, 2005 19:35

marcusv wrote:Var nere på merca, dom skulle ha 15500 :- för ett Carlsson kit och 19300 :- för ett AMG...då ingick inte installation. Skulle räkna med plus 1500 :-

Det kostar att ligga på topp...frågan är om det är värt det :-)


På det svarar jag: O JAA! :twisted:
MVH, André
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________


Return to “SL, SLK och SLR”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests