I fredags när jag skulle hem från jobbet tänkte jag att jag skulle köra nercabbat, men inget hände när jag tryckte på knappen. När jag kom hem så kollade jag alla säkringar i bagagen men hittade inget fel. Då det var ett par år sedan batteriet blev utbytt så kollade jag även det och där hade jag felet. Med ett nytt friskt batteri så fungerar allt normalt igen.
Ett tips till dej som kan råka ut för liknande problem.
Taket gick ej att fälla ner
Taket gick ej att fälla ner
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Även om motorn var igång? Borde inte generatorn ladda så att det finns lagom med malle till tak-motorn?
Har hört att SLK batterierna är extra känsliga. Funderar på att skaffa en underhållsladdare till batteriet nu i vinter. Ska visst vara en bra hjälp som håller batteriet fräscht.
Har hört att SLK batterierna är extra känsliga. Funderar på att skaffa en underhållsladdare till batteriet nu i vinter. Ska visst vara en bra hjälp som håller batteriet fräscht.
W120 180b -61 Mossgrön
W110 190c -65 Offwhite
W115 200 -75 lj.gul
W123 230 -77 Cayenneorange
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
S124 E220T -95 Turmalingrön aut
S124 E220T -95 Imperialröd man
R170 SLK 230 K -98 Imperialröd aut
S210 E200T K -07 Svart met. aut
W110 190c -65 Offwhite
W115 200 -75 lj.gul
W123 230 -77 Cayenneorange
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
S124 E220T -95 Turmalingrön aut
S124 E220T -95 Imperialröd man
R170 SLK 230 K -98 Imperialröd aut
S210 E200T K -07 Svart met. aut
mbmannen wrote:Även om motorn var igång? Borde inte generatorn ladda så att det finns lagom med malle till tak-motorn?
Har hört att SLK batterierna är extra känsliga. Funderar på att skaffa en underhållsladdare till batteriet nu i vinter. Ska visst vara en bra hjälp som håller batteriet fräscht.
Det stämmer. Bilen var igång men taket fälldes inte ner.
Det finns kanske någon funktion som kollar om det är risk att tömma batteriet när man kör takmotorn.
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Wille SLK wrote:mbmannen wrote:Även om motorn var igång? Borde inte generatorn ladda så att det finns lagom med malle till tak-motorn?
Har hört att SLK batterierna är extra känsliga. Funderar på att skaffa en underhållsladdare till batteriet nu i vinter. Ska visst vara en bra hjälp som håller batteriet fräscht.
Det stämmer. Bilen var igång men taket fälldes inte ner.
Det finns kanske någon funktion som kollar om det är risk att tömma batteriet när man kör takmotorn.
Jag har läst att taket fälls inte om spänningen har gått under ett visst värde för att skydda elektroniken. Därför var det märkligt att inte taket kunde fällas trots att motorn var igång.
W120 180b -61 Mossgrön
W110 190c -65 Offwhite
W115 200 -75 lj.gul
W123 230 -77 Cayenneorange
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
S124 E220T -95 Turmalingrön aut
S124 E220T -95 Imperialröd man
R170 SLK 230 K -98 Imperialröd aut
S210 E200T K -07 Svart met. aut
W110 190c -65 Offwhite
W115 200 -75 lj.gul
W123 230 -77 Cayenneorange
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
S124 E220T -95 Turmalingrön aut
S124 E220T -95 Imperialröd man
R170 SLK 230 K -98 Imperialröd aut
S210 E200T K -07 Svart met. aut
ahhh så nu kan du fjärrmanövrera taket samt justera det när du kör med? Var köpte du den?
W120 180b -61 Mossgrön
W110 190c -65 Offwhite
W115 200 -75 lj.gul
W123 230 -77 Cayenneorange
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
S124 E220T -95 Turmalingrön aut
S124 E220T -95 Imperialröd man
R170 SLK 230 K -98 Imperialröd aut
S210 E200T K -07 Svart met. aut
W110 190c -65 Offwhite
W115 200 -75 lj.gul
W123 230 -77 Cayenneorange
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
W123 200 -85 Lj. Elfenben aut
S124 E220T -95 Turmalingrön aut
S124 E220T -95 Imperialröd man
R170 SLK 230 K -98 Imperialröd aut
S210 E200T K -07 Svart met. aut
mbmannen wrote:ahhh så nu kan du fjärrmanövrera taket samt justera det när du kör med? Var köpte du den?
Köpte 2 moduler på e-bay. Med dom kan jag fjärrmanövrera taket samt höja/sänka upp till 50km/tim.
Nackdelen med höjning/sänkning upp till 50km/tim är att vindrutetorkarna på den lägre hastigheten kör på impulstorkning under 50km/tim samt att automatiska dörrlåsningen sker först vid 50km/tim.
Jag kan återkomma med firmanamnet på stället där jag köpte modulerna så fort datorn hemma är lagad.
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Hittade kvittor på köpet igår.
Säljare http://www.reinhold-engineering.de/frames.html
Det gick att få delarna billigare på e-bay än vad dom annonserar ut på hemsidan.
Säljare http://www.reinhold-engineering.de/frames.html
Det gick att få delarna billigare på e-bay än vad dom annonserar ut på hemsidan.
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Re: Taket gick ej att fälla ner
Som jag skrev tidigare i denna tråden kunde jag inte fälla taket för 1,5 år sedan. Nu råkade jag ut för samma sak för några veckor sedan. Funderade mycket på vad det kunde vara men kom då att tänka på att det löste sig när jag hade bytt batteri. Denna gången tog jag ut batteriet och laddade det. Efter uppladdning monterade jag batteriet och testade. Det fungerar!!!!!!
Nu har jag varit nere i Tyskland och kört ett antal mil så jag tror ju inte att batteriet var urladdat. Kan det vara att elektroniken nollställs när bilen blir strömlös så att när jag kopplar på batteriet igen så har det blitit återställt?
Det skulle vara kul om någon kunde svara på detta.
Nu har jag varit nere i Tyskland och kört ett antal mil så jag tror ju inte att batteriet var urladdat. Kan det vara att elektroniken nollställs när bilen blir strömlös så att när jag kopplar på batteriet igen så har det blitit återställt?
Det skulle vara kul om någon kunde svara på detta.
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests