Behöver lite hjälp angående SLK 32 AMG...

Här diskuterar vi modellerna roadsters.
Dobo
Hangaround
Hangaround
Posts: 12
Joined: Mon 22 Oct, 2007 00:08
Location: Nyköping

Behöver lite hjälp angående SLK 32 AMG...

Postby Dobo » Mon 12 Nov, 2007 21:52

Ny här på merca fronten
Behöver lite expertishjälp!

Nu efter några mils ägande av slk 32 amg:n har jag märkt sex saker jag hakat upp mig på. Vill gärna åtgärda dessa omgående pga pedanthet...

1. När man tittar in i motorrummet på en av spännrullarna - till kompressornremmen tror jag, ser det ut som om den rulle näst längst till vänster (lite längre ner än dom andra) om man sitter bakom ratten glappar lite eller sitter löst lite. Den liksom vibrerar lite ser det ut som. Hela hållaren till rullen.
2. Samtidigt känns det som tomgången svajar mellan 600-700 varv på växellägena P och N. Motorn rör på sig lite då och då på tomgång. Kan det vara tändstift???
3. Sen har jag märkt att instrumentbelysningen svagnat till nån sekund för att sen komma tillbaka. Belysnings flimmret har uppstått ca tre gånger och detta vid körning.
4. Samt hastighetsmätarens belysning vid 300 km/h där har typ 3:an slocknat.
5. Bilen har blåa belysta instegslister varav ena passagerarsidans sida har slocknat, nån lampa man ska byta och hur sitter dom?
6. Inredningens färg har börjat flagna bort lite här och där och en svart underyta börjar titta fram vilket är schisse fult, finns nån åtgärd till detta?
7. Har en liten skinn reva i stolen som jag vill fylla i, går det att köpa denna färg till lädret av Merca ÅF?

I övrigt känns bilen som ett markbundet flygplan. Motor och effekt är som den ska.
Batteriet är helt nytt, ny olja samt filter.

Mycke jag vet men tack på förhand!!

Return to “SL, SLK och SLR”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests