Kleemanns garanti gäller inte när gasspjället packade ihop..

Här diskuterar vi modellerna roadsters.
User avatar
Grönberg
Expert
Expert
Posts: 453
Joined: Mon 28 May, 2007 08:19
Location: Klippan

Kleemanns garanti gäller inte när gasspjället packade ihop..

Postby Grönberg » Fri 06 Jun, 2008 23:43

Undrar om kompressorinstallationen bidrog, det höga varvet skapar gnistbildning mellan kontakterna, hursomhelst är Kleemann oskyldiga, ingen garanti gäller, det är en orginaldel enl Kleemann, enl Mercedes så är bilen modifierad och då gäller inga garantier,i garantin från Kleemann står det att om Mercedes inte reparerar fel som orsakats av deras produkter så står Kleemann för kostnaden............... jag har haft SLk:n hos Kleemann, hos Hedin Bil, ingen vill stå för något, jag tvingas köpa ett nytt gasspjäll för 8500:- jag fick en bit nytt kablage hos Kleemann i Danmark.
På Hedin bil förklarde man att man behöver 2 1/2 dag för att byta gasspjäll och lödda på kabeln med stickkontakten till gasspjället, man skulle tvingas att lyfta kompressorn - det skulle kosta 36000:-, hos kleemann kostar samma operation 40000:- danska. Kleemanns garanti är klart naggad i kanten, dvs inget gäller alls, man kan alltid hävda att det är fel på orginaldelarna.
Nu kommer det roliga - min äldste grabb är polare med produktionschefen på Koenigsegg, Marco Garver, jag konsulterar Marco och han plockar av det gamla gasspjället, skarvar i alla sladdarna direkt i kontakten genom att lödda fast dem i varje stift och sen gjuta in det hela i värmebeständig epoxy, vi har inte använt det nya gasspjället!!!!!
Operationen tog 3 timmar!!!!!! och vi lyfte aldrig komrpessorn.
Bilen går som ett spjut igen.
Tja Lars K, kanske du har lärt dig något, förmedla då det till din arbetsgivare, solen har mörka fläckar, och jag tar endast 500000:- för denna information :mrgreen:
Kleemanns garanti framstår som ett dasspapper!!!!!!!!!!!!!!
_______________________________________
Image

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: Gasspjället packade ihop

Postby André MBSCA » Sat 07 Jun, 2008 03:03

Fy f-n vad surt att höra, att Kleemanns garanti fungerar lika uselt som vilket j#$%&a skit-försäkringsbolag som helst! :evil:
Jag trodde i min enfalld, som säkert många andra också, att Kleemann tog på sig HELA motor och drivline-ansvaret
efter att de varit och petat i grejjorna - OAVSETT ORSAK!
Så har det ju i allafall framställts! :roll:

NÄ, ETT STORT FY SKÄMS PÅ ER KLEEMANN! [-X [-X [-X [-X [-X

Och observera nu; denna kommentar är INTE riktad mot/till Lars K - utan naturligtvis Kleemann Danmark som är de ansvariga.

Men vilken tur att det finns kunniga kompisar ibland, så att det löste sig utan att behöva punga ut ett par månadslöner! :wink:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: Kleemanns garanti gäller inte när gasspjället packade ihop..

Postby André MBSCA » Sun 08 Jun, 2008 12:19

Jag tycker faktiskt att man borde få en förklaring från Kleemann Danmark,
på varför de ger skenet av att det är ofarligt att låta Kleemann trimma bilen,
med förklaringen att de (Kleemann) tar över alla risker -

NÄR DET INTE STÄMMER MED VERKLIGHETEN ! :roll: :?:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

xX
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1036
Joined: Fri 15 Aug, 2003 18:25
Location: Stockholm

Re: Kleemanns garanti gäller inte när gasspjället packade ihop..

Postby xX » Sun 08 Jun, 2008 13:00

Helt sjukt att Kleemann inte tar det på Goodwill eller liknande med tanke på de belopp som du rimligtvis plöjt ner i din bil. Väldigt, väldigt kortsiktigt tänkt... :cry: :evil: , några affärsmän verkar de då inte vara :wink:

User avatar
Lars K
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 164
Joined: Mon 26 May, 2003 12:07
Location: Falun
Contact:

Re: Kleemanns garanti gäller inte när gasspjället packade ihop..

Postby Lars K » Sun 08 Jun, 2008 13:12

Hej!

Skönt att det ordnade sig utan att det behövde kosta allt för mycket!

Du glömde nämna att jag hade fixat så att det gick på Mercedes garanti om du kom till Falun med bilen.

Hoppas att du får en bra sommar med många sköna mil i bilen!

Mvh/ Lars K

User avatar
E55
Guru
Guru
Posts: 2911
Joined: Thu 01 May, 2003 21:10
Location: Linköping

Re: Kleemanns garanti gäller inte när gasspjället packade ihop..

Postby E55 » Sun 08 Jun, 2008 13:39

xX wrote:Helt sjukt att Kleemann inte tar det på Goodwill eller liknande med tanke på de belopp som du rimligtvis plöjt ner i din bil. Väldigt, väldigt kortsiktigt tänkt... :cry: :evil: , några affärsmän verkar de då inte vara :wink:


Som sagt, där blev Kleemann av med en bra betalande kund. För inte tror väl Kleemann att kunden kommer tillbaka i framtiden??
Image

///Markus -73

CL 65 AMG 2008 på sommaren, Volvo V70 året om.

User avatar
borand
Expert
Expert
Posts: 578
Joined: Fri 26 Aug, 2005 13:51
Location: Göteborg

Re: Kleemanns garanti gäller inte när gasspjället packade ihop..

Postby borand » Sun 08 Jun, 2008 19:29

Hmm, det får en ju att tänka två ggr innan man lämnar in bilen igen till Kleemann. Min gamla SLK Kleemann rök remmen på men det stod Kleemann för vad jag vet (hade redan sålt den då).

Har faktiskt gått i funderingarna att lämna i min nuvarande för lite Kleemann godis men med tanke på de stora summor som Grönberg lagt ner på sin och de inte ens betalar tillbaka någonting verkar ju som gammalt hederligt Mercedes monopoltänkande.

Ahh, att de inte inser att sådant här sprider sig med blixtens fart med dagens digitala internet communities. Det går inte att gömma sig längre!
Utan MB och kör V70 under tiden :cry: .
Tidigare bilar i tur och ordning: C70 T5, Autotech Steg 3, 99:a; SLK 32 AMG 02:a, Kleemann steg 1 och LSD diff; Volvo C70 T5, 1998; Volvo C70 T5 2006, E55 AMG W211 04:a


Return to “SL, SLK och SLR”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests