Angående en list på hatthyllan

Här diskuterar vi modellerna roadsters.
proberas
Medlem
Medlem
Posts: 70
Joined: Fri 06 Jun, 2008 21:20

Angående en list på hatthyllan

Postby proberas » Fri 01 Aug, 2008 18:39

Hej, Jag undrar om det ska sitta någon sorts liten list bit på mitten av hatthyllan imot skarven imot bagaget så att säga?.. För idag när jag skulle cabba ner så hade jag glömt att plocka bort en liten sak så det tog imot men jag hörde det i tid så när jag stannade den o kollade efter så låg denna lilla gummilist bit där.. Den är mjuk på ena sidan så antar att den ska sitta som någon sorts skydd någonstans.. men hittar ingen på andra sidan så antar att den ska sitta i mitten någonstans kanske?

http://www.ladda-upp.com/bilder/7012/skum-list
http://www.ladda-upp.com/bilder/7013/skum-list1

Där är 2 bilder.. en från sidan o en ovanifrån.. som ni ser är dom tagna på pekmattan på en bärbar dator så det är ingen stor list bit vi pratar om... var nyss nere o letade igen men kan inte lokalisera vart denna suttit..

Mvh : Daniel

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Angående en list på hatthyllan

Postby jale » Mon 04 Aug, 2008 19:25

Hej !
helt otroligt !! samma sak har hänt mig i somras, jag hittade en likadan bit som din liggandes ovanpå skyddsgardinen på min SLK 230 K - 99.... jag kan inte heller se var den ska sitta .... så jag var ute hos MB och bad dem kolla .... de letade och letade och hittade inget svar !!, delen fanns inte på deras sprängskisser i datorn men de föreslog ändå ?!? att det kanske kunde vara en skyddsbit till en glaskant .... ?? och sa att om du märker att det knekar och gnisslar så kan det ju vara nå ´t ....
Någon som VET något om detta ??
MVH

shili
Prospect
Prospect
Posts: 42
Joined: Sun 29 Apr, 2007 09:09
Location: Falköping

Re: Angående en list på hatthyllan

Postby shili » Wed 06 Aug, 2008 19:08

samma "problem" för mig. har hittat två bitar under sommaren och ej hittat var de ska sitta. hoppas någon vet, om det nu är en viktig bit....den sitter ju där av ett syfte får man hoppas
Tomas Jönsson -84

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Angående en list på hatthyllan

Postby jale » Fri 08 Aug, 2008 19:21

Finns det verkligen ingen i detta emenenta forum som vet :?: :shock:

proberas
Medlem
Medlem
Posts: 70
Joined: Fri 06 Jun, 2008 21:20

Re: Angående en list på hatthyllan

Postby proberas » Fri 08 Aug, 2008 20:26

jag undrar också de.. har suttit o kollat denna tråden nu varannan timme sen jag la in den :) får inte ro i kroppen föränns ja vet vart den ska ta vägen :/

marc
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 147
Joined: Thu 13 Oct, 2005 20:49
Location: Halland

Re: Angående en list på hatthyllan

Postby marc » Fri 08 Aug, 2008 22:40

W168 W204 Smart 42 Chrysler 300c

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Angående en list på hatthyllan

Postby jale » Tue 12 Aug, 2008 20:41

marc wrote:http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=3712&forum=5&highlight=Abdämpfung

Tack Marc för bra bildlänk !!
Inga problem med att hitta var den lilla biten skulle sitta men nog sitter den löst allt där när man testar ... och om jag förstod det tyska forumet rätt så är det "bara" en dämpning när "hatthylllan" faller ner mot bakrutans "ram" ... ja, ni vet nog vad jag menar ....
M a o inget att oroa sig över, själv så väljer jag att inte sätta tillbaka biten ... den kommer bara att lossna igen ... och det fungerar ju bra utan så ... nema problema :-D


Return to “SL, SLK och SLR”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests