tips och hjälp sökes. r129 sl500 -98

Här diskuterar vi modellerna roadsters.
User avatar
fiv3star
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 106
Joined: Tue 24 Oct, 2006 03:44
Location: Stockholm

tips och hjälp sökes. r129 sl500 -98

Postby fiv3star » Sun 26 Apr, 2009 19:38

Hej,

Har äntligen skaffat mig min drömbil :-D det blen en sl500 98 med full amg optik silver med grå inredning.
nu är det så att jag behöver hjälp med ett par grejer och hoppas ni kan hjälpa mig.

1. har USA mätare i bilen och undrar hur/ var jag kan köpa orginal amg instrument?

2. ac mätaren vissar i F istället för C hur ändra?

3. han som hade bilen innan tyckte att det var snyggare att pensla mittkonsolen med svart färg :shock: , hur demonterar man den samt dörr sidornas trä inlägg?

4. bilen har bosse sysstem men ingen sterio och under höger bak lucka finns det en massa avklippta sladdar vet nån hur de ska kopplas?

bilen ska vara helt orginal och inget krimskrams på den.

tacksamm för all hjälp!
Instagram: 500CE

sune35
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 183
Joined: Fri 06 Feb, 2004 16:06
Location: Stockholm

Re: tips och hjälp sökes. r129 sl500 -98

Postby sune35 » Mon 27 Apr, 2009 22:45

Grattis till en fin modell av mercedes program.

1. leta på ebay. med denna länk kan du se om de finns någon till 129. inga finns nu dock.
http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/items ... cat=131090

2. Det skall gå att växla mellan F och C på AC- läs instruktionsboken.
3. sök på mittkonsol här på forumet eller på gus som författare så kan du hitta mycket om mittkonsol och dörrsidor
4. Fota de avklippta sladdarna. Bose har två olika modeller som skall kopplas in på olika sätt (har för mig att den ena satt i modell 94-95). Obs de brinner upp om man kopplar fel eller med fel typ av högnivå ingång.
Vänligen läsut vilken modell du har genom att läsa på Bose enheten under Vä lucka bak.
I höger lucka kan en cd-växlare eller slutsteg suttit och motsvarande kablar gått till utrymmet i instrumentpanelen, fota är du snäll.

Titta på en APS30 som en ny huvudunit. Ett MB orginal. Butiken kan hjälpa dig med en rätt sådan. Det finns många olika och du skall ha en senare modell för att passa till din BOSE system
Modell 4714 och 4715 är till den gamla Bose har jag för mig.

Bra länk om mercedes nav
http://www.whnet.com/4x4/radios.html

Lycka till
/sune
SL500-94

User avatar
GUS
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2272
Joined: Fri 28 Oct, 2005 12:51
Location: Stockholm

Re: tips och hjälp sökes. r129 sl500 -98

Postby GUS » Wed 29 Apr, 2009 09:08

Jag kan göra en kolfiberinredning till dig :-)

Annars, följ länken i min signatur så hittar du bilder så det räcker...
www.longway.to
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa

32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09

User avatar
fiv3star
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 106
Joined: Tue 24 Oct, 2006 03:44
Location: Stockholm

Re: tips och hjälp sökes. r129 sl500 -98

Postby fiv3star » Fri 01 May, 2009 00:11

sune35 wrote:Grattis till en fin modell av mercedes program.

1. leta på ebay. med denna länk kan du se om de finns någon till 129. inga finns nu dock.
http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/items ... cat=131090

2. Det skall gå att växla mellan F och C på AC- läs instruktionsboken.
3. sök på mittkonsol här på forumet eller på gus som författare så kan du hitta mycket om mittkonsol och dörrsidor
4. Fota de avklippta sladdarna. Bose har två olika modeller som skall kopplas in på olika sätt (har för mig att den ena satt i modell 94-95). Obs de brinner upp om man kopplar fel eller med fel typ av högnivå ingång.
Vänligen läsut vilken modell du har genom att läsa på Bose enheten under Vä lucka bak.
I höger lucka kan en cd-växlare eller slutsteg suttit och motsvarande kablar gått till utrymmet i instrumentpanelen, fota är du snäll.

Titta på en APS30 som en ny huvudunit. Ett MB orginal. Butiken kan hjälpa dig med en rätt sådan. Det finns många olika och du skall ha en senare modell för att passa till din BOSE system
Modell 4714 och 4715 är till den gamla Bose har jag för mig.

Bra länk om mercedes nav
http://www.whnet.com/4x4/radios.html

Lycka till


tack för all info! lyckades demontera konsollen själv och har lackat om den nu hos en lackerare (dörrinläggen oxå) till 744 silver :)

huvudenhet ska jag fortsätta att leta efter antingen aps20 eller 30 får se vilken som dyker upp först.

men jag har tyvär ingen instruktions bok till bilen så jag undrar om det finns nån vänlig själ som kan förklara för mig hur jag ska ändra från F till C

GUS wrote:Jag kan göra en kolfiberinredning till dig :-)

Annars, följ länken i min signatur så hittar du bilder så det räcker...


tittade precis på dina bilder WOW :shock: du kan din grej :) vad ska du ha om gör kolfiber inredning det billr mittkosol samt inlägg i dörrarna. du kan skicka pm om du inte vill skriva priset här.

tack på förhand
Instagram: 500CE


Return to “SL, SLK och SLR”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests