SLK - Bytt stolar - Airbagsensor-problem

Här diskuterar vi modellerna roadsters.
FL3JM
Wannabe
Wannabe
Posts: 3
Joined: Sun 26 Apr, 2009 21:54

SLK - Bytt stolar - Airbagsensor-problem

Postby FL3JM » Mon 27 Apr, 2009 19:38

Hej allihop! Är helt ny här, kan presentera mig först. Jag heter Konrad, bor i södra sthlm och har precis importerat en 98' SLK200 Kompressor.
Jag har krängt i nya sportstolar nu, men jag vet inte vad jag ska göra med sensorn som satt i original-sätet (passagerarsidan). Som det är nu så lyser AIRBAG OFF lampan vid växelspaken och så tänds SRS-lampan lite då och då. Finns det nån dummy-sensor att skaffa eller måste jag mecka upp originalsätet och rycka ur sensorn och koppla in under nya stolen?

Tacksam för svar!

MVH
Konrad

User avatar
SL Jocke
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1216
Joined: Sun 13 Aug, 2006 11:28

Re: SLK - Bytt stolar - Airbagsensor-problem

Postby SL Jocke » Mon 27 Apr, 2009 21:29

FL3JM wrote:Hej allihop! Är helt ny här, kan presentera mig först. Jag heter Konrad, bor i södra sthlm och har precis importerat en 98' SLK200 Kompressor.
Jag har krängt i nya sportstolar nu, men jag vet inte vad jag ska göra med sensorn som satt i original-sätet (passagerarsidan). Som det är nu så lyser AIRBAG OFF lampan vid växelspaken och så tänds SRS-lampan lite då och då. Finns det nån dummy-sensor att skaffa eller måste jag mecka upp originalsätet och rycka ur sensorn och koppla in under nya stolen?

Tacksam för svar!

MVH
Konrad


Välkommen.

Ta reda på airbagens motstånd. Köp ett motstånd med samma värde och koppla in i kontaktstycket
som du kopplade ur stolen.

Jocke
MB 500SL-1991, MB 450SLC-1973, VW Amarok TDI-2012

Att köpa en BMW är som att ge 30000:- för en 12 volts 14" svart/vit TV och sedan säga till alla att den är bättre än en 42" plasma.


Return to “SL, SLK och SLR”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests