Hej
ska byta olja i lådan på min 92 500sl.nu undrar jag om den har en plugg på turbinen?
Paul
Byta olja i vlådan
-
- Hangaround
- Posts: 15
- Joined: Thu 10 Mar, 2011 22:04
Byta olja i vlådan
Ford Anglia Modefied-1962
CB 750 Caferacer-1977
MB 500SL-1992
BM T-24
CB 750 Caferacer-1977
MB 500SL-1992
BM T-24
Re: Byta olja i vlådan
veteranare wrote:Hej
ska byta olja i lådan på min 92 500sl.nu undrar jag om den har en plugg på turbinen?
Paul
Jag tror att den har, men det bästa är att titta efter
-
- Hangaround
- Posts: 15
- Joined: Thu 10 Mar, 2011 22:04
Re: Byta olja i vlådan
Tackar så mkt
Ford Anglia Modefied-1962
CB 750 Caferacer-1977
MB 500SL-1992
BM T-24
CB 750 Caferacer-1977
MB 500SL-1992
BM T-24
Re: Byta olja i vlådan
Jodå, plugg på turbinen, filter innanför tråget.
www.longway.to
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa
32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa
32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09
Re: Byta olja i vlådan
Ja det fins,i framkant på a-lådan fins ett galler med en
öppning.Vrid runt motorn långsamt,titta upp i hålet så
kommer pluggen fram.Lossa med en 5mm insexnykel.
Demontera även oljesumpen för a-lådan,och byt filtret
och ny gummipackning rekomederas.När du fyller på
olja var noga med renliheten.fyll 3liter starta motorn
och fyll till ca 5mm under min markeringen.varmkör
oljan i a-lådan,ett par mils körning brukar vara lagom.
Mät nivån,skall vara mellan min o max vid 80 graders
oljetemp.Fyller du olja till maxmarkeringen vid 20grader
fins det risk för att oljan trycks ut genom beluftningen
och rinner ned på avgasrören och börjar brinna.
Och det vill vi ju inte!
öppning.Vrid runt motorn långsamt,titta upp i hålet så
kommer pluggen fram.Lossa med en 5mm insexnykel.
Demontera även oljesumpen för a-lådan,och byt filtret
och ny gummipackning rekomederas.När du fyller på
olja var noga med renliheten.fyll 3liter starta motorn
och fyll till ca 5mm under min markeringen.varmkör
oljan i a-lådan,ett par mils körning brukar vara lagom.
Mät nivån,skall vara mellan min o max vid 80 graders
oljetemp.Fyller du olja till maxmarkeringen vid 20grader
fins det risk för att oljan trycks ut genom beluftningen
och rinner ned på avgasrören och börjar brinna.
Och det vill vi ju inte!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest