Funderingar kring C180CGI

C-klassen, började tillverkas 2014 och är nuvarande modell.
User avatar
Roger J
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1180
Joined: Fri 30 Sep, 2005 20:29
Location: Kalix
Contact:

Funderingar kring C180CGI

Postby Roger J » Mon 29 Feb, 2016 04:40

Sitter och funderar på en 180cgi och undrar hur dessa M274 är? Samt fel och brister på dessa C modeller. Vräk på med allt ni vet :wink:

s0924
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 121
Joined: Mon 24 Jan, 2011 02:23

Re: Funderingar kring C180CGI

Postby s0924 » Tue 01 Mar, 2016 01:08

Hej; har en c220 som nu rullat 6k mil. "Problemet" har varit vibrationsljud från vad jag trodde var instrumentpanelen. I själva verket kom ljuden från motorrummet, där det numera finns mycket hårdplast som inte sitter ordentligt fast samt vakumröret bakom motorns överkant som lägger an mot torpedväggen. Även på motorhuvens bakkant finns hårdplast som behöver stabiliseras. Så nu finns det små bitar av wellpapp och tvättsvamp här och där i motorrummet. Jag gjorde det själv efter att ha varit inne med bilen hos Hedins, men de lyckades naturligtvis inte lokalisera något oljud......

En bra metodik är att låta motorn gå med öppen motorhuv och känna med fingertopparna på alla ytor för att lokalisera vibrationerna. Men detta är ju en dieselmaskin och den vibrerar kraftigare än bensinarna, så det kanske inte finns motsvarande problem på c180.

Nu rullar kärran tyst som en merca ska och jag är mycket nöjd med modellen i övrigt!

mvh, Sven


Return to “W205/C205”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests