Pepparspray? (Bli av med katter utan att skada lacken?)

Lack och glans, allt som rör lackering, övrig ytbehandling och dess underhåll.
User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Pepparspray? (Bli av med katter utan att skada lacken?)

Postby Marie » Thu 11 Jun, 2009 00:59

Hade en katt på besök åtskilliga gånger, och den lade sig gärna på bilarna när de stod ute. Den hörde hemma på ålderdomshemmet ett kvarter bort. En gång kom den på besök när jag målade om garaget. Kattuschlingen strök mot det nymålade och efterlämnade ganska mycket hår i den klibbiga färgen.
Jag blev tvärilsk och doppade penseln djupt i rödfärgshinken och daskade dit en rejäl färgkladd på kattens rygg. Katten sprang hem som om den fått eld i baken. Jag hörde senare att det blivit en hel del ny "konstnärlig dekoration" inne på ålderdomshemmet, undrar just om den blev signerad också... :-D
Nåväl, den katten kom aldrig mer på besök hemma hos oss, och vi fick ha bilarna i fred.....
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: Pepparspray? (Bli av med katter utan att skada lacken?)

Postby Mr-sportline » Thu 11 Jun, 2009 01:26

Marie wrote:Hade en katt på besök åtskilliga gånger, och den lade sig gärna på bilarna när de stod ute. Den hörde hemma på ålderdomshemmet ett kvarter bort. En gång kom den på besök när jag målade om garaget. Kattuschlingen strök mot det nymålade och efterlämnade ganska mycket hår i den klibbiga färgen.
Jag blev tvärilsk och doppade penseln djupt i rödfärgshinken och daskade dit en rejäl färgkladd på kattens rygg. Katten sprang hem som om den fått eld i baken. Jag hörde senare att det blivit en hel del ny "konstnärlig dekoration" inne på ålderdomshemmet, undrar just om den blev signerad också... :-D
Nåväl, den katten kom aldrig mer på besök hemma hos oss, och vi fick ha bilarna i fred.....



Marie wrote:Eftersom jag inte vill få ett koppel djurvänner efter mig vill jag INTE rekommendera följande, men effektivt var det.....

Där jag bodde för många år sedan hade ålderdomshemmet en katt som strök omkring och ställde till ofog i de kringliggande husen. En dag när jag höll på med att måla om garaget var kattskrället givetvis på plats och nyfiken. Den strök sig mot den nymålade väggen och efterlämnade en massa katthår i färgen. Jag blev arg, och eftersom katten redan fått färgfläckar i pälsen tyckte jag att det knappast skulle skada med lite mera....

Sagt och gjort, penseln djupt i färgburken och en duktig färgkladd på kattens rygg....
Katten sprang givetvis hem, och jag hörde senare att den kladdat ned åtskilligt med färg inne på ålderdomshemmet.....

Hur som helst, den katten hälsade aldrig mer på hos mig....


:shock: är du på fyllan elr :lol: :mrgreen:
elr börjar du bli senildement... :?

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: Pepparspray? (Bli av med katter utan att skada lacken?)

Postby N! » Thu 11 Jun, 2009 11:28

Redigerat lite av mig:
Mr-sportline wrote:(igår)
Marie wrote:...Kattuschlingen strök mot det nymålade och efterlämnade ganska mycket hår i den klibbiga färgen......

(2 mars)
Marie wrote: ...Den strök sig mot den nymålade väggen och efterlämnade en massa katthår i färgen.....


:shock: är du på fyllan elr :lol: :mrgreen:
elr börjar du bli senildement... :?


He he, lätt hänt det var ju mer än ett helt kvartal sedan förra inlägget :lol:
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Pepparspray? (Bli av med katter utan att skada lacken?)

Postby Marie » Thu 11 Jun, 2009 17:17

Mr-sportline wrote: :shock: är du på fyllan elr :lol: :mrgreen:
elr börjar du bli senildement... :?



Sannolikt det senare.
Skoja inte med eländet. Släkten är fullkomligt nedlusad med Alzheimersfall...... :cry:
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: Pepparspray? (Bli av med katter utan att skada lacken?)

Postby Mr-sportline » Thu 11 Jun, 2009 18:51

Marie wrote:
Mr-sportline wrote: :shock: är du på fyllan elr :lol: :mrgreen:
elr börjar du bli senildement... :?



Sannolikt det senare.
Skoja inte med eländet. Släkten är fullkomligt nedlusad med Alzheimersfall...... :cry:


jo jag skojjade om fyllan :mrgreen:

men att dömma av den emoticon jag använde efter det senare så verkar det va som att jag var frågande...

har det svart på vitt iaf i mitt inlägg 8)

E55AMGTOMMY
Proffs
Proffs
Posts: 281
Joined: Mon 09 Jun, 2008 21:21
Location: Boden / Luleå

Re: Pepparspray? (Bli av med katter utan att skada lacken?)

Postby E55AMGTOMMY » Wed 17 Jun, 2009 11:15

far på en djuraffär dom har effektiva fysprejer för katter, finns även dispensers med rörelsedetektor som sprayar då katten går förbi å säkert en hel del andra knep, när vår katt satte sig på Porschens huv fick den en luftfärd långt över normal flyghöjd för en katt å tror att den lärde sig av de.

men katter är egna små personligheter dom lär sig snabbt men gör ändå alltid som dom själv vill, att grannen tycker man ska hålla reda på sin katt kan man förstå men är svårt annat än å säga åt den eller ta bort den, dock håller dom ju undan skadedjur såsom råttor å mös å så e dom mysiga. så som kattvän rekomenderar jag djurbutiken för råd :-D
Porsche 955 Cayenne
EX:
S210 E55 AMG -99
S124 220TE -95
W115 240D -74
986 Boxster -98
W202 C36 AMG -95
W202 C200 -95
W123 200 -83

jarlh
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1080
Joined: Tue 28 Oct, 2008 13:44

Re: Pepparspray? (Bli av med katter utan att skada lacken?)

Postby jarlh » Thu 15 Oct, 2009 16:33

E55AMGTOMMY wrote:far på en djuraffär dom har effektiva fysprejer för katter, finns även dispensers med rörelsedetektor som sprayar då katten går förbi å säkert en hel del andra knep, när vår katt satte sig på Porschens huv fick den en luftfärd långt över normal flyghöjd för en katt å tror att den lärde sig av de.


Några av grannarna har testat både sprej med rörelesedetektor och "ultraljuds"-apparater, men inget har egentligen fungerat verkar det som. (Fast barnen på gården gillade inte ultra-pipet.)


Return to “Lackvård”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests