Lacksläpp

Lack och glans, allt som rör lackering, övrig ytbehandling och dess underhåll.
User avatar
V70tdi
Guru
Guru
Posts: 2829
Joined: Wed 04 Apr, 2007 16:54
Location: Rö / Rimbo
Contact:

Lacksläpp

Postby V70tdi » Tue 14 Jul, 2009 21:37

Lacken på min E 270cdi -02 är ju helt värdelös :evil: Av stenskott så släpper det stora lackbitar och man ser att lacken inte bitit fast i grunden riktigt :cry: Inte konstigt dom rostar om det är så på alla :?: Misstänker att bilen varit in på åtgärd tidigare. Hur är det med garanti på sådant :?: Någon här på forumet som kommer åt att kolla upp historiken på bilen på jobbet eller liknande :?:
Mercedes E 270cdi -02
XC90 D5 -08 Image
Chevrolet Suburban Z71 flexifuel -03 Image
Cheva Tahoe -96 Image
Cheva 3500 6.5TD

jale
Expert
Expert
Posts: 847
Joined: Sat 03 Jan, 2004 13:26

Re: Lacksläpp

Postby jale » Sat 18 Jul, 2009 20:42

ja ... tyvärr, tyvärr ... så är det så med de moderna, miljövänliga, vattenbaserade lackerna, att de fäster dåligt mot underlager vilket medför lacksläpp vid en än så lite skada vilket i sin tur resulterar i att rosten får grepp om området där lacken släppt .... SUCK !,
( dj-vla miljönissar ) som saboterar våra bilar ..... blir det verkligen mera miljövänligt i slutändan .... med allt merarbete det föder ... jag "bara undrar" ?

User avatar
V70tdi
Guru
Guru
Posts: 2829
Joined: Wed 04 Apr, 2007 16:54
Location: Rö / Rimbo
Contact:

Re: Lacksläpp

Postby V70tdi » Sun 19 Jul, 2009 18:19

Har bilen inlämnad på rep efter en påbackning i vintras. Tydligen så ska det användas en bättre klarlack i dag som är mycket tåligare mot stenskott mm än den som sitter på bilen.
Får väl lämna in huven och andra framskärmen på omlack senare.
Skulle vara intressant att veta om bilen varit in för åtgärder för det ser nästan ut som att grunden är omattad när man tittar i lacksläppen. Tyvärr har inte firman som jag lämnade in bilen hos uppkoppling mot MB längre så där fick jag inget svar :-(
Mercedes E 270cdi -02
XC90 D5 -08 Image
Chevrolet Suburban Z71 flexifuel -03 Image
Cheva Tahoe -96 Image
Cheva 3500 6.5TD


Return to “Lackvård”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests