Enkel underredsbehandling, vad välja?
Posted: Sun 27 Sep, 2009 23:27
Skall underredsbehandla en w210 som är väldigt ytrostig under. Det skall ske i GDS-hall, så sandbläster och roterande stålborste är tyvärr uteslutet. Tänkte därför göra som följer:
1. Högtryckstvätta noggrant en torr dag och sedan försiktigt köra hem och låta den torka till dan därpå
2. Måla på t.ex. Corrostabil rostomvandlare, och sedan köra hem och vänta till dagen därpå
3. Nu blir det lite osäkrare, man skall väl grundmåla, kanske med corrostabil grundfärg?
Sen skulle jag helst vilja spreja på något tunnflytande som tränger in i skarvarna, men som också går att spreja på något tjockare utanpå, som skyddar mot stenskott. Kan biltemas 36-2415 och sedan 36-376. Eller ska jag gå på något linolje- eller bitumenbaserat?
Hur gör jag med broms- och bränslerör?
1. Högtryckstvätta noggrant en torr dag och sedan försiktigt köra hem och låta den torka till dan därpå
2. Måla på t.ex. Corrostabil rostomvandlare, och sedan köra hem och vänta till dagen därpå
3. Nu blir det lite osäkrare, man skall väl grundmåla, kanske med corrostabil grundfärg?
Sen skulle jag helst vilja spreja på något tunnflytande som tränger in i skarvarna, men som också går att spreja på något tjockare utanpå, som skyddar mot stenskott. Kan biltemas 36-2415 och sedan 36-376. Eller ska jag gå på något linolje- eller bitumenbaserat?
Hur gör jag med broms- och bränslerör?