Lackera utomhus

Lack och glans, allt som rör lackering, övrig ytbehandling och dess underhåll.
thobbeh
Wannabe
Wannabe
Posts: 4
Joined: Tue 17 Mar, 2009 08:36

Lackera utomhus

Postby thobbeh » Mon 01 Feb, 2010 17:31

Hej! Har en pizzaracer här på gården och ska lackera en skärm och lite annat på den, är det tänkt.

Och bland dessa tankar så undrar jag om man kan slå upp ett partytält och lackera i? Har tyvärr inte plats att vara inomhus. Men det brukar ju bli nåt hemskt varmt i sådana tält. Någon som har lite mer erfarenhet om lackering utomhus? så jag har nåt att syssla med i sommar... 8)

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Lackera utomhus

Postby torake » Mon 01 Feb, 2010 19:46

Jag lackade en opel i en carport med presenning för öppningen en gång, det gör jag inte om. Damm och insekter tar sig in när man går in och ut, och på natten sjönk temperaturen så att färgen inte härdade ordentligt. Fick några dagars extra jobb med att skrapa hela bilen ren och börja om. :angryfire:


Ska man lägga en garagelack bör man åtminstone ha ett garage...

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
Scoop
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2213
Joined: Wed 10 Sep, 2008 16:05
Location: Mora
Contact:

Re: Lackera utomhus

Postby Scoop » Mon 01 Feb, 2010 20:39

Stod utomhus och lackade en amazon kombi en gång, i världens gulaste färg, den lockade väldigt mycke insekter som ville smaka på den fina blomman ^^

Humlor som kröp omkring i lacken och så.. Nää, fixa ett garage ist :)
Ronny Andersson 1989 Lastbilsmekaniker

thobbeh
Wannabe
Wannabe
Posts: 4
Joined: Tue 17 Mar, 2009 08:36

Re: Lackera utomhus

Postby thobbeh » Tue 02 Feb, 2010 18:55

Jag tackar för Svaren! Då får jag inreda garaget då. Brosan är ju murare så jag skulle kunna låna hans bygglampor, de ger bra ljuse och blir bra varma.
Detta kommer bli första gången jag sprutar, men kommer naturligtvis öva först. Har en gammal saab 16 -64 som ska också lackeras. http://www.garaget.org/?car=137917
Håller på att utbilda mig som plåtslagare och hade det som projektarbete.

KOWALSKI 1

Re: Lackera utomhus

Postby KOWALSKI 1 » Fri 05 Feb, 2010 23:36

thobbeh wrote:Jag tackar för Svaren! Då får jag inreda garaget då. Brosan är ju murare så jag skulle kunna låna hans bygglampor, de ger bra ljuse och blir bra varma.
Detta kommer bli första gången jag sprutar, men kommer naturligtvis öva först. Har en gammal saab 16 -64 som ska också lackeras. http://www.garaget.org/?car=137917
Håller på att utbilda mig som plåtslagare och hade det som projektarbete.



köp en roller så det blir jämt o fint vid påstrykningen!
Ronny o Ragge varning! :drinking:
bilen blir en riktig racer utanför pizzerian!

lackka ute är inte roligt som sagt du får en massa skit på köpet i lacken!
dom flygande odjuren har en bra luktkänsel för starka dofter så dom drar sig till lacken!
det är kul att vara indränkt med rakvatten under sommarkvälllar för o lukta gott men myggorna gillar en desto mer!
dom gillar o suga blod mycket! :-D


Return to “Lackvård”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests