Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Lack och glans, allt som rör lackering, övrig ytbehandling och dess underhåll.
mb_560
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 119
Joined: Sun 23 Apr, 2006 12:32

Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby mb_560 » Thu 04 Feb, 2010 23:30

Hej sitter i ett dilema här har fått bilen lackerad av försäkring på grund av skadegörelse innan detta så va bilen i gott skick hämta bilen för en månad sedan men nu har lacken släppt i skärmkanterna och rost på bak luckan kommer.

och den som lacka bilen är väl inte specielt trevlig att prata med. nån som kan hur man ska lägga upp detta på ett vettigt sett utan han ska kunna säga detta är normal med lacksläpp eller nåt??

Eller man kan inte klaga? ser ut som att dom lackerat på gammal rostfläck:(

för man vet inte kanske hela bilen börjar blomma till sommarn


Har en Mercedes kombi års 2002


tackar för era svar för de känns som man åker en rostburk nu:(

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby André MBSCA » Fri 05 Feb, 2010 01:29

Ta först kontakt (NU - inte om en vecka!), med din handläggare på ditt försäkringsbolag och visa upp "skamgreppet" på din bil.
Jag tror att det nog är sista gången den lackeraren blir anlitad av försäkringsbolaget...
alternativt - vill försäkringsbolaget skylta med att betala för sånt?

Naturligtvis måste försäkringsbolaget se till att detta blir åtgärdat - det ligger ta mig tusan i deras
eget intresse också! :wink:

Löser inte ditt försäkringsbolag detta, så finns ju alltid Allmänna reklamationsnämnden (ARN); http://www.arn.se/

Och nu; GE DIG INTE! En lackering skall hålla i åratal! :wink:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby torake » Fri 05 Feb, 2010 10:07

Försäkringsbolaget har godkänt att din skada skall fixas av denna lackerare och det är de som betalat fakturan, därmed är det deras sak att hantera ev. garantiärenden. Du som kund skall stå skadeslös. Åk och visa bilen och få problemen dokumenterade!

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

KOWALSKI 1

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby KOWALSKI 1 » Fri 05 Feb, 2010 23:28

bilar som krockar eller blir utsatta för skadegörelse blir alldrig lika bra i lacken som innan skadan uppstod!
alla lackfirmor gör inte ett helhjärtat jobb!
blir bilen utsatt för skadegörelse så tror dom det är en själv som gjort det för att lura till sig en ny lack!
det finns riktigt j#$%&a människor som sätter i system att förstöra för andra så den som sedan blir drabbad blir väl automatiskt stämplad som kriminell!

din bil släpper i skärmkanterna samt rostar i bakluckan detta problem kommer att uppstå igen med rost på luckan!
lackfirman har fuskat på din bil!
dom skall fixa detta på backjobb!

har man inte som försäkringstagare rätt att få kräva att få anlita en annan lackfirma om man inte är nöjd med den som bolaget anlitar?
tydligen finns det klåpare inom alla yrkeskategorier men dom som skall lacka bilar borde ändå vara 100% duktiga!
man vill ju inte ha en bil där lacken skalas av i 100 knyck på grund av dåligt underarbete!

Jag bävar för att något kräk pajjar min bil när jag parkerar den ute så den kräver omlack av något slag!
Jag tror inte det blir bra resultat med dom nya bättringslackerna med tanke på all miljötänk?

PR1
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 126
Joined: Wed 19 Oct, 2005 09:10

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby PR1 » Fri 05 Feb, 2010 23:32

Alltså ta kontakt med ditt F-bolag. Förklara vad som hänt och att du gärna kan visa upp din bil. Be att få den omlackerad på annat ställe. Bor du i Skåne så är ett tips Mercedes i Malmö - dem är oerhört skickliga där!

mb_560
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 119
Joined: Sun 23 Apr, 2006 12:32

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby mb_560 » Mon 08 Feb, 2010 23:22

Hej alla tack för era svar känns bra, har pratat med mitt f-bolag idag dom hänvisa mig til lack firman som gjort jobbet så får dom fixa detta. passa även på att fråga vad som gjordes, då sa han att lack firman tog betalt för en hel dörr men dom lacka bara halva åt mig, för jag dagen innan dom skulle lacka bilen så hade dom bara grundat halva dörren till listen.
men när jag hämta bilen fråga jag han om han lacka hela dörren sa han att han gjorde detta, men hur ska jag kunna se om han gjort de eller ej?? när jag såg att bara halva dörren va grundad och under list va den gamla färgen??

User avatar
V70tdi
Guru
Guru
Posts: 2829
Joined: Wed 04 Apr, 2007 16:54
Location: Rö / Rimbo
Contact:

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby V70tdi » Tue 09 Feb, 2010 15:49

mb_560 wrote:Hej alla tack för era svar känns bra, har pratat med mitt f-bolag idag dom hänvisa mig til lack firman som gjort jobbet så får dom fixa detta. passa även på att fråga vad som gjordes, då sa han att lack firman tog betalt för en hel dörr men dom lacka bara halva åt mig, för jag dagen innan dom skulle lacka bilen så hade dom bara grundat halva dörren till listen.
men när jag hämta bilen fråga jag han om han lacka hela dörren sa han att han gjorde detta, men hur ska jag kunna se om han gjort de eller ej?? när jag såg att bara halva dörren va grundad och under list va den gamla färgen??


Var det inga skador på den andra delen av dörren så räcker det med att matta ned färgen och lägga på ny så någon extra grund behövs inte om det inte är skador i lacken som måste spacklas mm.
Mercedes E 270cdi -02
XC90 D5 -08 Image
Chevrolet Suburban Z71 flexifuel -03 Image
Cheva Tahoe -96 Image
Cheva 3500 6.5TD

mb_560
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 119
Joined: Sun 23 Apr, 2006 12:32

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby mb_560 » Tue 09 Feb, 2010 23:24

har vart till bil lackaren nu, men han kommer inte fixa rosten för att han sa rosten fanns där tidigare.
och sa jag åt han varför inte han hörde av sig till mig om detta, fick jag bara svaret för han att kan tyckte detta inte va lönt för att det skulle kosta en del,

undrar jag om en bil lackare ser lite rost bättrar han detta eller lackar han på rosten ??

som han sa åt mig så betalar inte f-bolaget för rost, och han sa att han ofta lackar över rost på bilar för att han får inget extra för detta. Tycker detta låter väldigt konstig ju varför inte ringa till den som har bilen och berätta att det finns lite ytrost och att man kan få betala lite extra för att få detta fixat och bara inte lacka över rost, för man ser hur det är som en stor bubbla mer i skärmkanten plus det ramlat av lack från den :(

får väl ringa f-bolaget igen eller nåt. eller så får man bara ta de som de är :(

KOWALSKI 1

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby KOWALSKI 1 » Wed 10 Feb, 2010 00:19

mb_560 wrote:har vart till bil lackaren nu, men han kommer inte fixa rosten för att han sa rosten fanns där tidigare.
och sa jag åt han varför inte han hörde av sig till mig om detta, fick jag bara svaret för han att kan tyckte detta inte va lönt för att det skulle kosta en del,

undrar jag om en bil lackare ser lite rost bättrar han detta eller lackar han på rosten ??

som han sa åt mig så betalar inte f-bolaget för rost, och han sa att han ofta lackar över rost på bilar för att han får inget extra för detta. Tycker detta låter väldigt konstig ju varför inte ringa till den som har bilen och berätta att det finns lite ytrost och att man kan få betala lite extra för att få detta fixat och bara inte lacka över rost, för man ser hur det är som en stor bubbla mer i skärmkanten plus det ramlat av lack från den :(

får väl ringa f-bolaget igen eller nåt. eller så får man bara ta de som de är :(


oseriös dyngfirma du hamnat hos!
vad heter dom?
en seriös firma ringer dig o frågar om du är villig att läga till pengar för att få problemet fixat!
lackarn om han är seriös vill väl ha bra rykte, goda kundrelationer är a och o!
detta sätt han svarade dig på berättigar honom en käftsmäll!
så gör man inte mot kund!
kontakta bolaget o spy galla över verkstan dom anlitar!
fråga om du har rätt att få anlita en anna verkstad som lackar!
den där slusken vill man ju inte anlita, säger han att han lackar över rost, då vet du att han fuskar med arbetet!
Klanka ned skiten på nätet så att andra vet om detta som en varningens tecken att inte gå till denna lackverkstad, har du blivit dåligt bemött , vad tror du han har gjort mot andra kunder!
Det är inget ICA fusk med köttfärs här inte!!
han lurar kunder och tar rikligt betalt för dåligt arbete!

plåten på din bil har röta vad gör man med cancer man skär bort skiten eller bränner till döds!
spelar ingen roll hur många gånger dom slipar o lackar om,det blir skit igen!
området är skadat en ny lack kommer alldrig att hjälpa!
omlack av 210or pga rost hjälpte tillfälligt sen kom skiten tillbaka som diarré på posten!
bästa beskrivningen jag kunde komma på!
Last edited by KOWALSKI 1 on Wed 10 Feb, 2010 11:15, edited 1 time in total.

User avatar
V70tdi
Guru
Guru
Posts: 2829
Joined: Wed 04 Apr, 2007 16:54
Location: Rö / Rimbo
Contact:

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby V70tdi » Wed 10 Feb, 2010 08:54

Du borde ju veta själv om det fanns rost på bilen innan lacken.
Mercedes E 270cdi -02
XC90 D5 -08 Image
Chevrolet Suburban Z71 flexifuel -03 Image
Cheva Tahoe -96 Image
Cheva 3500 6.5TD

User avatar
Winis Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 6380
Joined: Thu 24 Apr, 2003 20:02
Location: Tomelilla, Skåne
Contact:

Re: Rost problem efter lackering tips på hur man ska klaga?

Postby Winis Mbsca » Wed 10 Feb, 2010 20:44

Har råkat ut för exakt samma sak på en BMW vi hade, betalade själva nerlackering till lackeraren, då f-bolaget inte gjorde det vi reperationen. Vi fick betala 4000:- utan kvitto. 1 månad senare bubblade det sig på tröskellådan och då visade det sig att det var duktigt rostigt där. Lackeraren hade bara målat över skiten utan att säga något.

Detta skulle ändå vara en seriös, välrenomerad lackfirma.

Fick aldrig detta fixat, då dom tokvägrade att fixa det.
Karma Sutra: -When fate fucks you in all sorts of creative ways...

1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi Image
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)


Return to “Lackvård”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests