Lasse Bender wrote:Tack för tipsen! Jag talade precis med Autoelektra i Malmö som är en fristående mercaverkstad och frågade vad dom ansåg om läcktätning. Dom hade inget positivt att säga. På lite sikt havererar man hela systemet men om man inte har tänkt ha bilen kvar kan det funka...
Jo,det där med otät oring har jag funderat över. Men om det finns någon som sitter så till så att det skulle generera gas i utblåsen är då frågan? Kanske vid högtrycksventilen?
Hur fort tappade du trycket innan du gjorde rekonden med Omega och hur länge håller den trycket nu?
Hur mäter du att det finns gas vid utblåsen ? Nåt specialinstrument ?
Den här läcktätningen tror jag inte skadar systemet eftersom det är ett additiv i kompressoroljan
som finns blandat med R134a i burken utan risken är ju att det blir för mycket olja i vilket inte är bra eftersom du troligen
har gammal olja kvar i systemet men tanken är ju att
om man fyller sånt här så ska man ju inte köra med konstant utan enbart en kortare period så att det medlet verkar.
Typ att köra med det över sommaren så märker du ju om det läcker ut eller om det läcker mindre eller i bästa fall blivit tätt
Sen går det ju att tömma och fylla med nytt i rätt mängd
Minns inte exakt hur länge det höll tidigare men vid senaste AC servicen jag gjorde så höll den
vaccumtrycket tillräckligt för att vara laglig att fylla på med nytt.