Var och köpte mig en mb 190e 2.6 med evo 3 paket på.
Motorn är utbytt till.en m103 3.0 istället och megasquirt finns monterat men ser bedrövligt ut.
Olje retur för turbo montering finns i oljetråget.
Tanken med denna bil är att göra en mild gat bil
190E EVO III 3,0
190E EVO III 3,0
Last edited by skalman on Sun 09 Nov, 2014 09:16, edited 1 time in total.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
snygg bil men hjulen såg ut att vara väldigt taniga mot hjulhus o skärmbreddare
Re: 190E EVO III 3,0
Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: 190E EVO III 3,0
Ball bil!
Bakspoilern ser lite ledsen ut, hur är skicket i övrigt?
Hur ser planen ut, Skall du göra något på utsidan eller är fokus på att få ordning på en schysst turbosnurra?
Bakspoilern ser lite ledsen ut, hur är skicket i övrigt?
Hur ser planen ut, Skall du göra något på utsidan eller är fokus på att få ordning på en schysst turbosnurra?
/ Torsten
Re: 190E EVO III 3,0
M116 wrote:Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen
Är detta några fälgar du har kvar?
Re: 190E EVO III 3,0
Den där lär väl ha minst 9.5" fram och 11.5" bak?
Och gärna då i 19"
Mvh
Och gärna då i 19"
Mvh
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Re: 190E EVO III 3,0
JWD712 wrote:M116 wrote:Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen
Är detta några fälgar du har kvar?
Japp, bara att höra av sig på PM om du vill ha bilder eller komma och kolla på dem. De står nylackade i kartong
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: 190E EVO III 3,0
19" på en 190E?
Re: 190E EVO III 3,0
Riegerkitet kräver väl inte förstorade hjulhus som Evo 1&2?
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Re: 190E EVO III 3,0
vad hade bilarna för dimension i DTM 'speeds_'?
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Re: 190E EVO III 3,0
Upp till 89 innan Evo 1 kom så körde man 17". När Evo 1 kom under första halvan av 89 års säsong så introducerades 18".
Reglementet var sådant att man fix max gå upp 2" från standardbilens fälgdimension.
När Evo 2 kom under mitten av 1990 års säsong så började man testa 19", Men dom flesta körda i princip enbart på 18x9" även när Klasse 1 bilen ersatte Evo 2:an i början av 93 års säsong.
Reglementet var sådant att man fix max gå upp 2" från standardbilens fälgdimension.
När Evo 2 kom under mitten av 1990 års säsong så började man testa 19", Men dom flesta körda i princip enbart på 18x9" även när Klasse 1 bilen ersatte Evo 2:an i början av 93 års säsong.
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Re: 190E EVO III 3,0
PatrickW wrote:vad hade bilarna för dimension i DTM 'speeds_'?
Micke kan det där utantill som synes. Sen får du ta hänsyn till att EVO 2 bilarna har lite större hjulhus, och inte tala om DTM bilarna.
Last edited by speeds_ on Sun 16 Nov, 2014 14:33, edited 1 time in total.
Re: 190E EVO III 3,0
Trevligt! Såg den på Blocket och vart rätt sugen.
En ny lack, fälgar & genomgång av det maskinella så blir det ett fränt åk.
En ny lack, fälgar & genomgång av det maskinella så blir det ett fränt åk.
Medlemsnummer: 36
-----------------------------------------
Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)
-----------------------------------------
Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)
Re: 190E EVO III 3,0
Tanken är att lägga en bra lack på bilen(färg kod 172) och en lättare turbo konvertering då olje retur redan är klar.
Bilen är/var ganska så dålig då nästan alla glasfiber detaljer var spruckna Och bakre stöten var nästan i två delar.
Alla glasfiber detaljer är nu lagade och hjulhusen bak är upp kapade och svetsade.
Det som står på tur är att slipa till alla glasfiber detaljer så bilen blir rak och fin i karossen:)
Måste även få tag på en start mapp till mitt MS sprut.
Mer bilder kommer inom kort.
Mvh Erik
Bilen är/var ganska så dålig då nästan alla glasfiber detaljer var spruckna Och bakre stöten var nästan i två delar.
Alla glasfiber detaljer är nu lagade och hjulhusen bak är upp kapade och svetsade.
Det som står på tur är att slipa till alla glasfiber detaljer så bilen blir rak och fin i karossen:)
Måste även få tag på en start mapp till mitt MS sprut.
Mer bilder kommer inom kort.
Mvh Erik
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 57 guests